הנושאים שיעסיקו את סין (והעולם) ב-2022

חוזקה של הכלכלה הסינית והשפעתה על העולם הייתה כה גדולה שהקהילה הבין-לאומית עצמה עיניים לנוכח ההפרות החמורות של זכויות האדם והיעדר חופש פוליטי בסין. מומחים אומרים שההאטה הכלכלית הנוכחית בסין היא סימן להיחלשות המפלגה הקומוניסטית הסינית. זו הפעם הראשונה מאז ה"היפתחות" של הכלכלה הסינית שהמצב הכלכלי של סין הורע.

האתגרים הניצבים בפני הכלכלה הסינית ב-2022:

1. קשרי המסחר של סין עם העולם נחלשים. הצמיחה בסין הואטה. אף על פי שסין נחשבת כיצרנית וכיצואנית הגדולה ביותר בעולם, היא נסמכת על יבוא במוצרים חיוניים כמו גרעיני סויה,מוצרי חקלאות, ברזל, נפט גולמי וגז טבעי.
2. משבר ביצוא מסין. זה קריטי כי היצוא הוא אחד מ-3 עמודים שעליהם נשענת הכלכלה הסינית. זה קרה בגלל המגפה, עסקים רבים נסגרו.
3. שכר נמוך. המצב הנוכחי הוא שכ-600 מיליון סינים בקושי מרוויחים 160$ לחודש.
4. האטה בשוק הנדל"ן הסיני.
5. משבר אוכלוסין. לפי אחת הערכות, ב-2021 מספר התושבים בסין היה 1.28 מיליארד, לעומת המספר 1.41 מיליארד שמקובל לחשוב עליו. נראה שגם ב-2022 תימשך הירידה בילודה, האוכלוסייה תזדקן וזה ישפיע על הכלכלה. זה ישפיע על ההשקעות, על תשלומי המיסים, על כוח העבודה ועל כוח הקניה.
6. אבטלה. חלק גדול מהאבטלה נובע מפיטורין בתעשיית הנדל"ן ומעזיבה של חברות מערביות גדולות את סין בגלל שינויים לרעה במדיניות של המשטר.
7. משבר אנרגיה. היו ברחבי סין הפסקות חשמל גדולות לאחרונה בגלל סגירתם של מכרות פחם וקשיים הנובעים מהמגפה.

נוסף לקשיים בכלכלה יש עוד 2 נושאים שחשוב לשים אליהם לב:
א. בידוד תרבותי. סין מבודדת את עצמה מהעולם מבחינה אידיאולוגית וזה יימשך כנראה לשנת 2022. לסינים קשה מאוד לנסוע לחו"ל כיום, קשה לקבל דרכון וגם אזרחים זרים מתקשים יותר ויותר להיכנס לסין. לפי הנחיות החדשות של המשטר, אסור ללמד אנגלית או להשתמש בספרי לימוד מחו"ל.
ב. פלישה אפשרית לטייוואן. שאלה גדולה היא האם המשטר הסיני יפלוש לטייוואן ובאיזה אופן? האם המשטר ידרוש מטייוואן להתאחד עם סין?

China's Economy Has Reached a New Turning Point - CHINA US Focus

קרדיט : ערוץ NTD  בטלגרם  קרדיט לתמונה: CHINA FOCUS