ראש ממשלת עיראק – אל-קזמי: "אין עוד לוחמי קואליציה בעיראק "

א-סאדר דרש "להפסיק את כל הנוכחות הזרה, כולל יועצים, בעתיד, ולמנוע כל נוכחות צבאית וביטחונית בתוך השגרירות האמריקאית".

ראש ממשלת עיראק הודיע ​​ביום חמישי כי אין עוד חיילים מכוחות הקואליציה הנושאים מעמד של לוחם, והכריז על סיום תפקידם הקרבי של אותם כוחות עד סוף השנה הנוכחית.

אל-קזמי הוסיף בנאום במועצת השרים כי אלו מכוחות הקואליציה שעדיין על אדמת עיראק הם "קבוצה של יועצים שתפקידם לתמוך בכוחותינו ובצרכים שלנו במלחמה נגד הטרור ונגד דאעש".

הוא הוסיף, "הרגנו רבים מראשי ומפקדי שרידי הטרור, ואת הבכירים בקבוצות הללו, ואנחנו ממשיכים להרוג אותם בכל מקום בו הם נמצאים בכל חלק של עיראק".

א-סאדר קורא להודיע ​​למועצת הביטחון על סיום משימות הכוחות הבינלאומיים בעיראק

קודם לכן, מנהיג עיראק, מוקתדא א-סאדר, אמר ביום חמישי, "סיום משימות הלחימה של הכוחות הבינלאומיים לא ייכנס לתוקף עד שתשלח בקשה רשמית למועצת הביטחון והבסיסים יפונו וימסרו לידי צבא עיראק".

א-סאדר קרא לממשלות הזרות "להעניק לממשלת עיראק תמיכה לוגיסטית וביטחונית , ולא להשתמש במרחב האווירי העיראקי אלא לאחר אישור הממשלה".

א-סאדר דרש "להפסיק את כל הנוכחות הזרה, כולל יועצים, בעתיד, ולמנוע כל נוכחות צבאית וביטחונית בתוך שגרירות ארה"ב".

תשומת הלב של העיראקים מופנית לתנועה הסדריסטית בראשות א-סאדר לאחר שזכתה ב-73 מושבים, ובכך מהווה את הגוש הגדול ביותר בפרלמנט, למרות שמסגרת התיאום הכוללת את ברית הפתח, ראש הממשלה לשעבר נורי. אל-מליקי ואחרים טוענים שהם השולטים על הגוש הזה.

המנהיג השיעי העיראקי הדגיש ,יותר מפעם אחת, במהלך החודשים האחרונים ,וחזר על כך לפני יומיים, כי הוא יקפיד על הקמת ממשלת רוב לאומית, בעוד שחלק מהמידע הצביע על כך שהוא עלול להדיר את גוש מליקי, שעמו אין לו קשר חזק – כך טוענת רשת התקשורת "אשרק אל אווסט".

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-קזמי , מצידו אישר , ביום רביעי שעבר, כי כוחות ארצו מוכנים להגן על העם, תוך התייחסות לסיום משימות הלחימה של כוחות הקואליציה הבינלאומית.

והוא אמר בציוץ באמצעות הטוויטר: "משימות הלחימה של הקואליציה הבינלאומית הסתיימו, והושלמה יציאת כל כוחותיה וציוד הלחימה שלה אל מחוץ לעיראק. תפקידה של הקואליציה כרגע מוגבל לייעוץ ותמיכה לפי מה שהוסכם בדו שיח האסטרטגי".

הוא גם הודה למדינות ולהנהגת הקואליציה הבינלאומית  על מלחמתם נגד דאעש, והדגיש במקביל את מוכנות הכוחות העיראקיים להגן על העם.

הקואליציה הבינלאומית למלחמה בדאעש בעיראק אישרה כי אין לה עוד כוחות לוחמים במדינה מאז 9 בדצמבר. הוא אמר בהצהרה לסוכנות הידיעות העיראקית, "נכון ל-9 בדצמבר, אין כוחות אמריקאים או של הקואליציה המשרתים בתפקיד קרבי, הקדמנו את לוח הזמנים ויישמנו את ההתחייבויות שניתנו בדיאלוג בין ארה"ב לבין עיראק".

הוא גם הבהיר כי "המשימה העיקרית של כוחות ארה"ב וכוחות הקואליציה שנותרו בעיראק מוגבלת למתן ייעוץ וסיוע, ולאפשר לכוחות הביטחון העיראקים לשמור על התבוסה המתמשכת של דאעש".

פיקוד המבצעים המשותף של המדינה הודיע ​​בתחילת החודש כי הכוחות הלוחמים של הקואליציה יעזבו לחלוטין לפני סוף החודש.

ראוי לציין שמאז 2014, וושינגטון הובילה קואליציה בינלאומית למלחמה בדאעש, שכבשה אז שליש משטחה של עיראק, עם כ-3,000 חיילי קואליציה פרוסים במדינה, בהם 2,500 אמריקאים.

קרדיט לתמונה: רשת אלערביה