פיראס טלאס: חאפז אל-אסד העביר נשק במיליוני דולרים ל-PKK

פיראס טלאס, בנו של שר ההגנה לשעבר במשטר הסורי ואחת הדמויות הבולטות בו, מוסטפא טלאס, אישר כי חאפז אל-אסד העביר משלוחי נשק במיליוני דולרים למפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK).

טלאס אמר בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו: "בסוף שנות התשעים ,בעת ביקור של גורם ביטחוני בכיר, היה בינינו קשר ידידותי והוא אמר שהוא מעדיף אותי, וסיפר לי כי לפני שבועיים עצרנו שתי מכוניות גדולות נושאות נשק שהיה מיועד ל-PKK".

הוא הוסיף כי לשתי המשאיות התלוו שני כלי רכב בעלי הנעה ארבע גלגלית, והם התקבלו על ידי חמושים משורות ה- PKK, והדגיש כי כלי הרכב הארבע גלגליים שייכים לארמון הרפובליקאי והנהגים היו מהחבר'ה של מונד'ר בן ג'מיל אל- אסד.

לדברי טלאס, הבכיר הביטחוני התקשר לחאפז אל-אסד וביקש להחרים את משלוח הנשק והכסף בסך 3 מיליון דולר שהיו במשלוח, ולהחזיר את המכוניות השייכות לארמון הרפובליקני לדמשק עם הנהגים שלהן.

למחרת אמר חאפז אל-אסד לגורם הביטחוני למסור נשק ל-PKK, וכסף למונד'ר אל-אסד, וציין כי במהלך אותה תקופה התנהל משא ומתן בין המשטר לטורקיה, וכי הנשק נגנב מלבנון.

פיראס טלאס, המתגורר בצרפת, סיכם את הפוסט שלו באומרו: "המסקנה ממה שכתבתי היא שהמשטר הזה עוסק בזדון ובגידה עם כולם, ושהמשפחה היא מעל כולם".

فراس طلاس