ההנהגה הרוחנית הדרוזית בסוריה מבקרת את אסד: "הוא השפיל והשמיד את העם"

"ההנהגה הרוחנית של הדרוזים " – “الرئاسة الروحية لطائفة الموحدين الدروز” מתחה ביקורת קשה על החלטות משטר אסד, והדגישה כי המשטר "לא תיפקד, לא כבדה את העם שהקריב את בניו ולא מילא את חובתו להגן ולעזור להם, אלא השפיל והשמיד את העם".

ההנהגה אמרה עוד כי "החלטות הממשלה טיפלו באזרחים על ידי הגדלת מסים וגבייה מכל הסיבות האפשריות, ואפילו השוליות ביותר, העלו מחירים ללא צורך, השפילו והרגו אנשים והשאירו אותם (אזרחים שנאלצו לברוח מבתיהם ההרוסים) בשטח פתוח ללא הגנה. "

ההנהגה גם ציינה ש"ישנם גורמים עלומי שם שמיישמים מחדש את הטרור הפנימי ושללו מהאוכלוסייה את ההנאה לחיות במולדת". במהלך נאומה בפני העם ההנהגה התייחסה להידרדרות תנאי החיים והביטחון במחוז סויידה, שבדרום המדינה , מקום מגוריהם של רוב בני העדה הדרוזית שבסוריה.

עוד נאמר בהודעה כי "ההנהגה הרוחנית קראה לבני העדה שלא להיות כמו כמה מהמושחתים המצדיקים את מעשי השחיתות שלהם בנסיבות של מצור חיצוני, וקראה להם לגדל את ילדיהם לטובתם ולטובת אבותיכם. ולא להפקיר אותם להשפעות זרים הרחוקים מהאווירה שלנו, מהמנהגים שלנו ומהמוצא שלנו", כדברם.

ההנהגה שלחה "דרישת שלום לכל העם הסורי הגיבור על כל כתותיו ותחת קורת הגג של כל דת, חמולה או השתייכות לאומית אמיתית, עם ברכות ואיחולים לחיים טובים יותר לשנה הקרובה".

ראוי לציין כי מקורות מקומיים במחוז א-סויידה אישרו כי ההצהרה האחרונה של ההנהגה הרוחנית מקובלת גם על פעילים חברתיים רבים בדרום סוריה, ואף ציינו כי כמה מבכירי המשטר בדמשק התקשרו עם השייח' חיכמת אל-היג'רי, והבטיחו לשפר את תנאי החיים והכלכלה במחוז.