עריקות נרחבות משורות המיליציות של איראן ודיוויזיה 4 במזרח סוריה

נפות א-רקה ודיר א-זור עדים לעלייה במקרי עריקה משורות המיליציות האיראניות ודיוויזיה 4 של כוחות המשטר, ותנועת עריקים לאזורים שבשליטת "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" – (SDF).

עריקות מהמיליציות של איראן ו"הדיוויזיה הרביעית" בדיר אזור וברקה.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

העריקות בדיר א-זור

מקורות פרטיים מדיר א-זור אמרו כי הערים אל-בוכמאל, אל-אשרה, סוביכאן ואל-מיאדין היו עדים לעריקתם של יותר מ-25 חמושים (רובם מאל-מיאדין), במהלך השבועיים האחרונים. רובם יצאו לשטחים שבשליטת ה- SDF דרך מעברי ההברחה, וחלקם פשוט נעלמו.

על פי מקורות יודעי דבר, הסיבות לעריקה הן בעקבות התקיפות החוזרות ונשנות על אתרים איראנים באזור על ידי כלי טייס בלתי מאויישים  ותאי דאעש – ארגון המדינה , ותשלום של מיליצית " משמרות המהפכה " לגורמים איראנים מקומיים להעביר את הלוחמים לאזור הבאדיה (המדבר), כדי שינסו לעצור את התקפות של תוקפים אלמונים.

המקורות הוסיפו כי המיליציות האיראניות דרשו ממשפחות הגורמים ה"מקומיים" הללו לחשוף את מקום הימצאותם של העריקים, תוך ענישה של מי שיסתיר מידע על מקום הימצאו של קרובו, בעוד המיליציות האיראניות פותחות בפשיטות על בתי החברים וקרובי משפחה לסירוגין כדי לחפש אותם.

המקורות ציינו כי חברי המיליציות האיראניות המקומיים שערקו השאירו את נשקם ועזבו את עמדותיהם.

העריקות באזור א-רקה

בנפת א-רקה, מקור מיוחד הסביר לאתר הטלוויזיה סוריה כי 3 חברי " דיוויזיה 4 ", כולל קצין בדרגת סגן, ערקו משורות כוחות המשטר ועברו לאזורי " SDF " ומשם לטורקיה.

המקור אמר כי העריקים נמלטו ממחסום אל-סבחה, מזרחית לעיר א-רקה, במהלך חופשת מחלה, אחרי שקודם לכן הצליחו לשלוח את משפחותיהם תחילה לאזור הכפרי של דיר א-זור, שבשליטת ה-SDF, לפני שהמשיכו בדרכם לטורקיה, כדי שלא יצטרכו לגלות את מיקומם של העריקים.

הוא ציין כי כוחות המשטר הוציאו צו חיפוש ומעצר נגד המתנגדים, בעיקר סגן (שהין אל-תאן), והבוקר, יום חמישי בבוקר, פשטו על ביתו הממוקם בשכונת אל-תעאס בעיר מעדן שבמזרח א-רקה.

שלושת הלוחמים ערקו, עם עלות השחר אתמול, רביעי, ממחסום אל-סבחה לכיוון הכפר מוגלה כבירה, ומשם לאזורים שבשליטת SDF, שם חצו את נהר הפרת בעזרת מבריח, כדי להמשיך בדרכם לכיוון אזורי "אביב השלום" בשליטת הצבא הלאומי הסורי, במטרה להיכנס לשטח טורקי מאוחר יותר.

מספר רב של חברי מיליציית "ההגנה הלאומית" וכוחות משטר אסד ערקו בעבר , חלקם הצטרפו ל"כוחות הסוריים הדמוקרטיים", בעוד אחרים עדיין מסתתרים.