חיזבאללה מקים בסיס האזנה גדול מול ישראל וירדן בדרום סוריה

ישראל לא סתם התעקשה בדרישתה מהרוסים לסלק את הנוכחות האיראנית ושל החיזבאללה ממחוזות דרעא וקונייטרה שבדרום מערב סוריה הקרובות לגבול הגולן הישראלי.

היה ברור כי בעקבות הכוחות יגיעו עד מהרה בסיסי תצפית בראיה ופעילות מודיעין אלקטרוני שיבקש לעקוב אחרי הפעילות הצבאית בעומק שטח ישראל.

אמנם לחיזבאללה יש מתקני איסוף מודיעין אלקטרוני  רבים ומגוונים בכל רחבי לבנון בכלל ובדרום לבנון בפרט , אך עקב מכשולים גיאוגרפיים אין להם כיסוי מלא באזורים קריטיים ,דבר שינסו לתקן באמצעות הקמת בסיסי מודיעין בדרום סוריה המסוגלים לעקוף את מכשולי השטח בדמות הרי הגולן והרי הגליל.

כזכור רוסיה דיווחה לישראל , בתחילה , כי היא הצליחה להרחיק את הכוחות האיראנים , כולל אלו של החיזבאללה כ-80 ק"מ מזרחה מגבול ישראל , אך עד מהרה התברר גודל "הבלוף" הרוסי.

לא רק שהנוכחות האיראנית ושל החיזבאללה לאורך גבול ישראל לא קטנה , אלא אף גברה, ובעקבות הלוחמים שהתבססו בדרום סוריה, בתוך יחידות הצבא האורגניות הסוריות , הגיעו עד מהרה יחידות מודיעין השדה של חיזבאללה שהקימו עמדות תצפית ואיסוף מודיעין אלקטרוני לאורך גבול ישראל.

ישראל תקפה והשמידה, יותר מפעם אחת , עמדות שכאלה תוך שהיא קוראת לכוחות הסורים שלא לשתף פעולה עם אנשי החיזבאללה בפעילותם העויינת נגד ישראל, אחרת יפגעו אף הם.

היום , מגלה רשת החדשות הערבית – אלחדת'\אלערביה כי על פי מקורות סוריים  החיזבאללה מקים בסיס האזנה גדול שיפעל מול גבולות ירדן וישראל.

הבסיס, כך על פי הדיווח , הולך ומוקם על הדרך לעיירה אליאדודה שבדרום מחוז דרעא .

כמו כן הם דיווחו כי בסיס ההאזנה  מופעל על ידי יחידה 910 של החיזבאללה ומפקד המתקן הוא עבאס קסום .

בהמשך הכתבה נטען כי בסיס האזנה זה הוא רק הראשון מתוך כמה מתקנים שכאלו שהחיזבאללה, בהוראת איראן, מתעתד להקים בדרום סוריה ויכסה ,מבחינה מודיעינית , את הנעשה בשטח ישראל ובשטח ירדן . החיזבאללה מתכוון לנצל את תוואי השטח והתלים הגבוהים הנמצאים במחוז דרעא על מנת למקסם את יכולות ההאזנה שלהם מול ישראל וירדן , שאף היא מדינה הנמצאת בתחום ההתעניינות האיראנית ורצונה לצרף אותה לציר הרשע בעתיד תוך סילוק השלטון הנוכחי וניצול היות הפלשתינים רוב של 80 אחוז מתושבי הממלכה.

ישראל כבר הבהירה בעבר כי לא תאפשר לאיראן וכוחות הפרוקסי שלה, כמו חיזבאללה להתבסס ולאיים על גבול הגולן שלה.

עד כה נראה כי האיום הישראלי לא עושה את פעולתו. ימים יגידו!!

 

קרדיט לתמונות: נציב נט