אופוזיציונר סורי: קיים פרויקט כור גרעיני בהכנה בצפון סוריה

אופוזיציונר סורי: איראן מייצאת טכנולוגיה לתעשיית הגרעין בסוריה * ישנו פרויקט כור גרעיני בהכנה באזור אל-ע'אב שבצפון סוריה בפיקוח של צפון קוריאה ואיראן

1585229

האופוזיציונר הסורי מוחמד ברמו – محمد برمو  חשף כי איראן מייצאת טכנולוגיות לתעשיית הגרעין למשטר הסורי.

כמו כן הוא אישר את קיומו של פרויקט כור גרעיני בהכנה באזור אל-ע'אב שבצפון סוריה הנמצא בפיקוח צפון קוריאני ואיראני.

מישורי אלע'אב :

ראש האספה הלאומית הסורית וחבר פרלמנט לשעבר, אמר בהצהרה לעיתון הסעודי – "עכאז" – عكاظ כי איראן, תוך כדי ניהול משא ומתן עם הקהילה הבינלאומית בראשות ארצות הברית על תכנית הגרעין, פועלת לשיפור היכולות הגרעיניות שלה ללא הפסקה.

הוא הזהיר מפני סכנת הסלחנות עם המשטר האיראני, הנמצא קרוב למצב של החזקת נשק גרעיני; עובד בשיתוף פעולה הדוק מאוד עם המשטר הסורי כדי לערער את הביטחון והיציבות בסוריה.

כמו כן הוא ציין כי היחסים בין שתי המדינות עמוקים ואינם ניתנים לשינוי בשל הקשר הרדיקלי במישור הצבאי, הביטחוני והכלכלי; כמו גם רשת הקשרים בתוך שתי המערכות.

איש האופוזיציה הסורי ציין כי אם איראן תגיע לנשק גרעיני, למדינות האזור יהיה גם את הזכות להחזיק בנשק זה במסגרת ההרתעה האסטרטגית ושמירה על הביטחון הלאומי הערבי.

بعد 11 عاما، إسرائيل تكسر صمتها وتؤكد قصفها للمفاعل النووي السوري - تايمز أوف إسرائيل

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

הערת הפרשן הצבאי לדברי הסורי כי "קיים פרוייקט כור גרעיני בהכנה באזור אל-ע'אב שבצפון סוריה ונמצא בפיקוח צפון קוריאני ואיראני" : 

"הסורים והצפון קוריאנים עסקו בעבר בכור פלוטוגני (זה גם הכור היחיד שהצפקים מכירים). כור כזה חייב מקור מים זמין לקירור כמו שהיה בכור בדי א-זור או שיש בפיונג יאנג. אין בבקעה הזו מקור מים כזה".