המיליארדר שחזה את "משבר 2008" מדבר על מלחמת עולם ואסון כלכלי "גדול"

המיליארדר שחזה את המשבר הפיננסי ששטף את העולם בשנת 2008, חשף תחזית חדשה, חששות ממלחמת עולם קרובה  ואסון כלכלי גדול.

מלחמה גלובלית ואסון כלכלי מאיימים על העולם

המיליארדר והמשקיע האמריקאי הוותיק ריי דליו, בהצהרותיו האחרונות, הסיר את התחזית החדשה שלו, שכן הוא ציפה להצלחת הלחצים הפיננסיים ארוכי הטווח על הכלכלה האמריקאית עקב המגיפה.

המומחה האמריקאי בן ה-72 לשווקים פיננסיים ומייסד קרן הגידור הגדולה בעולם מזהיר מפני אסון כלכלי חדש המצפה באופק, וביקש מכולם להתכונן אליו.

במהלך ראיון ל-CNBC בשבוע שעבר, שפורסם ביום שלישי, אמר דאליו, "אני חושב שאנחנו בסכנת מלחמה עם סין, בעיקר בגלל אי ​​הבנה".

המומחה האמריקאי ציין כי התחזיות שלו אינן עובדות, וכי הוא טעה לעיתים, אך הדגיש כי "אסונות עתידיים הם בלתי נמנעים", לאחר שלקחו בחשבון דפוסים היסטוריים בחמש מאות השנים האחרונות.

לפי "שיקולים היסטוריים", אם הסכסוך הקרוב בין ארה"ב לסין לא יפגע בכלכלה העולמית, אז בטוח יקרה משהו אחר. 

בהקשר זה, דליו, בספרו האחרון, שכותרתו "עקרונות ההתמודדות עם הסדר העולמי המשתנה", הצהיר כי "הניסיונות של ארצות הברית לחנך את סין ואת תרבותה, כך שיהיו דומים לזאת של אמריקה , יכולים בסופו של דבר להזיק, מה שיוביל לסכסוך מזויין, " – אמר.

לפי מה שכתב המומחה האמריקני בספריו, הדבר עשוי להוביל לפריצה של מלחמת סחר בין שתי המדינות, שממשל טראמפ החל ב-2018, ושיאלץ חברות אמריקאיות לקצץ בשכר, להפחית את שולי הרווח ולהעלות את המחירים לצרכן. .

ראוי לציין כי שיחותיו של דאליו על סין עוררו מחלוקת לאחרונה, לאחר שהשווה את מדיניות זכויות האדם של סין לסגנון של "אב קפדן", אך אז הבהיר כי הוא רק חזר על מה שמנהיג סיני אמר לו על דרך החשיבה שלהם. 

באחת מהערותיו על סין, הוא אמר: "למה שאני חושב ועושה אין חשיבות בהשוואה לסיכונים העולים במהירות של מלחמה בין ארה"ב וסין. אני מקווה שתוקדש תשומת לב עמוקה לנושא הזה ושההבנות ההדדיות יגדלו והנטיות הלוחמניות יפחתו".

המיליארדר שחזה את "משבר 2008" מדבר על מלחמת עולם ואסון כלכלי "גדול" מהקודם