דיווח:משמרות המהפכה מעבירים נשק ולוחמים במשאיות אזרחיות למחוזות סוריה

כלי תקשורת אישרו כי המיליציות הנתמכות על ידי משמרות המהפכה האיראנים מאמצות שיטות חדשות בהעברת חבריהן ונשקיהן בין המחוזות המזרחיים בסוריה.

על פי אתר החדשות –  "אלקודס אל-ערבי", המיליציות משתמשות במשאיות מסחריות אזרחיות סגורות כדי להעביר את לוחמיהן וחיילי משמרות המהפכה מהאזור הכפרי של מחוז דיר א-זור  לפאתי העיר הדרומית א-רקה, כאשר המשאיות נוסעות בגלוי בצירי התנועה,  בכוונה, כשהן עמוסות בחיילים ולידם נוסעים משאיות אחרות העמוסות בציוד צבאי וסחורות, ירקות ועצי הסקה, כדי להימנע מלהוות מטרה לתקיפות מטוסי קרב של הקואליציה הבינלאומית והישראלים.

הגורם הוסיף כי התושבים המקומיים נמצאים במצב של פחד מתמיד לחייהם, במיוחד שהמיליציות מאלצות חלק מהם לעבוד איתם.

הוא הצביע על כך שהמיליציות הביאו לאחרונה משלוח של טילים ,לאזור הכפר של דיר א-זור, דרך מעברי הגבול עם עיראק, ומחשש לפגיעה במשלוחים אלו הם מעבירים אותם לאזורים המרוחקים מדיר א-זור, שהוא המעוז העיקרי שלהן בסוריה.

העיתון ציטט את מנהיג סיעות האופוזיציה הסוריות, קפטן עבדול סלאם עבדול ראזק, שאמר: "השימוש של המיליציות במשאיות ובמכוניות אזרחיות כדי לבצע תנועות צבאיות בסוריה אינו חדש.

הוא הדגיש כי "המיליציות השתמשו באותה שיטה להובלת נשק ותחמושת מתחילת 2013, שכן מיליציית "חיזבאללה" העבירה תחמושת, לרבות תחמושת כימית, למקומות רבים בסוריה, באמצעות מכוניות אזרחיות, בשיתוף פעולה עם כוחות המשטר הסורי.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות