"מפציצים אמריקאיים התאמנו בשימוש בנשק גרעיני נגד רוסיה"

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, האשים היום כי חיל האוויר האמריקאי הגביר את הטיסות של מפציצים גרעיניים ליד הגבול הרוסי וטען כי מפציצים אמריקאיים אף התאמנו בשימוש בנשק גרעיני נגד רוסיה.

"זיהינו התגברות משמעותית בטיסות של מפציצים אסטרטגיים גרעיניים אמריקאיים ליד גבולות רוסיה. בחודש האחרון, בוצעו כשלושים גיחות, שזה פי 2.5 מהתקופה המקבילה אשתקד", אמר שויגו בשיחת וידיאו עם עמיתו הסיני, וויי פנגחה.

"החודש, במהלך תרגיל 'גלובל ת'נדר' של הכוחות האסטרטגיים האמריקאיים, עשרה מפציצים גרעיניים התאמנו באפשרות של שימוש בכלי נשק גרעיניים נגד רוסיה בו זמנית מהכיוון המערבי ומהכיוון המזרחי", הוסיף שויגו. "המרחק המינימלי מגבול המדינה שלנו היה 20 ק"מ".

השר הרוסי הדגיש את הצורך בשיתוף הפעולה עם סין לנוכח "המערבולת הגיאו-פוליטית הגוברת והסיכוי הגובר לעימות בחלקים שונים של העולם". "הכוחות המזוינים שלנו פועלים יחד ביבשה, בים ובאוויר", אמר. "מספר האימונים הקרביים והמבצעיים גדל. במצב האפידמיולוגי המורכב שנגרם בשל התפשטות הקורונה, אנחנו ממשיכים לשתף פעולה באופן פורה, מנסים להתמקד באופן מעשי באירועים משותפים".

גם שר ההגנה הסיני שיבח את התיאום בין הצבאות מול "ההכלה והלחץ הבלתי שפויים מצד ארה"ב". "אי אפשר לפרק את הידידות שלנו", הצהיר וויי, שציין כי הוא שותף לדעתו של שויגו בדבר "האיום הצבאי מצד ארה"ב כלפי המדינות שלנו".

Mark VI Aerial Bomb > National Museum of the United States Air Force™ >  Display

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונה: המוזיאון הלאומי של חיל האוויר האמריקאי