מקורות עיראקים: בתקיפת המל"טים ניסו לחסל את אל-קאזמי ולא להזהיר אותו

"אלשרק אלאוסאט": תמונות לוויין הראו מל"טים שנכנסו לעיראק חודש לפני התקיפה

מקורות יודעי דבר חשפו מידע חדש על ניסיון ההתנקשות בראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-קזמי , ותנאי השטח שקדמו לו. גורם מדיני בכיר אמר, כך על פי דיווח של העיתון "א-שרק אל-אווסט", כי הנתונים הראשוניים מצביעים על כך שחיזבאללה עיראק שתכננה וביצעה את המבצע "לא התכוונה לשלוח מל"טי נפץ כדי להזהיר את אל-קזמי, אלא כדי לחסל אותו".

על פי המידע, חיזבאללה עיראק שניסה לרצוח את אל-קזמי, חשב לנצל את הפער החוקתי על ידי אי אשרור תוצאות הבחירות והיעדר פרלמנט נבחר במקרה והיה נהרג. הגורם הפוליטי הבכיר אמר: "אין לנו ספק שניסיון ההתנקשות אמור היה לחסל סופית את תוצאות הבחירות באוקטובר האחרון".

מנגד, גורם אחר חשף כי מחקירות ראשוניות של ניסיון ההתנקשות, ובאמצעות תמונות לוויין, עולה כי חודש לפני התקיפה נכנס משלוח של מל"טים למדינה, מה שמכחיש את הטענה שהמל"טים והפצצות שלהם הם תוצרת בית (בעיראק).

ככל הנראה, החקירות המתנהלות, וממצאיהן, מאפשרים לאל-קזמי לרדוף אחר מבצעי ומתכנני ניסיון החיסול, אך הגורם הפוליטי הבכיר דיבר על "אפשרויות קשות והרסניות" שהמצב במדינה עלול להגיע אליהן, "אם אנחנו הולכים לעימות".

המקור אמר כי אל-קזמי קיבל את החלטתו ש"גישה בטוחה" נחוצה לאשרור משפטי של תוצאות הבחירות, "מבלי להיגרר לסכסוך שפותח דלת רחבה לכאוס".

בכירים בצבא ארה"ב אישרו, ביום שבת, כי סביר להניח שאיראן לא הורתה לתקוף את ביתו של ראש ממשלת עיראק אל-קזמי באמצעות מזל"טים.

הם אמרו כי טהראן מאבדת שליטה על קבוצות שיעיות בבגדד מאז חיסולו של קאסם סולימאני בתחילת 2020 בתקיפה אווירית אמריקאית, אך הם גם ציינו כי "כמעט בטוח שמיליציות שיעיות שחומשו על ידי איראן עומדות מאחורי תקיפת ראש ממשלת עיראק", כך טוענת רשת "NBC" האמריקאית.

גורמי ביטחון ומקורות המקורבים לפלגים החמושים העיראקים חשפו כי התקיפה בוצעה על ידי קבוצה הנתמכת על ידי איראן.

استهداف الكاظمي يعمّق أزمات العراق | صحيفة الخليج

קרדיט  לתמונות: רשתות חברתיות