255 מטוסים ביום אחד.. איירבוס מודיעה על חתימה על חוזה "היסטורי"

איירבוס חתמה על חוזה "היסטורי" למכירת 255 מטוסי A321 חד מעברים לארבע חברות הקשורות לקבוצת "אינדיגו פרטנרס" האמריקאית, ביום הראשון של התערוכה האווירית של דובאי.

שווי ההזמנה של Wizz Air, Frontier Airlines, Volaris ו-Jet Masart הוא יותר מ-33 מיליארד דולר, לפי המחירון האחרון שפורסם ב-2018, על ידי יצרנית הענק האירופית.

התערוכה האווירית של דובאי פתחה את שעריה ביום ראשון בכינוס הגדול הראשון שאורגן מאז מגיפת קוביד-19, עם תחילת ההתאוששות של מגזר התעופה, העומד בפני דילמה קשה עקב לחצים סביבתיים.

שיתוק התעבורה האווירית באביב 2020 פגע קשות בחברות התעופה, גרם להפסדים כספיים והפעיל לחץ על חברות שהפסיקו מאות טיסות בשל מחסור בנוסעים.

על פי הערכות של איגוד התחבורה האווירית הבינלאומית (IATA), חברות התעופה העולמיות יספגו השנה הפסד עולמי של 51.8 מיליארד דולר עקב מגיפת קוביד-19, וימשיכו לרשום תוצאות שליליות ב-2022, אך עם הפסד נמוך יותר המוערך ב-11.6 מיליארד דולר.

"אנו שמחים להרחיב את מערכת היחסים שלנו עם "אינדיגו פרטנרס" שפעלה במהירות ובנחישות במהלך החודשים האחרונים כדי להכין את עצמה לעשור ההיסטורי הזה עם ירידת השפעת המגיפה", אמרה איירבוס בהצהרה, לאחר חתימת החוזה עם הלקול האמריקאי. 

במסגרת החוזה, וויז אייר ההונגרית תקבל 102 מטוסים, "פרונטיר" האמריקאית תקבל 91, "וולריס" המקסיקנית תקבל 39, ו"ג'טסמארט" הצ'יליאנית תקבל 23 , מתוך 255 מטוסי A321  כמה מהם (קרוב ל-30) הם מדגם המסוגל לחצות מרחקים ארוכים, שהם בדרך כלל נחלתם של מטוסים גדולים.

Our Fleet - Airbus A321 | Tianjin Airlines