זה לא כולל סילוק איראן.. 5 סדרי עדיפויות לאמריקה בסוריה

כמו הממשל הקודם, ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קבע חמישה סדרי עדיפויות בסוריה, אך נראה שהם לא כוללים את "הוצאת איראן החוצה" כפי שהיה אצל ממשלו של דונלד טראמפ – כך טוענת רשת אלערביה.

על פי המידע הקיים, אותם סדרי עדיפויות שעליהם דיברו בכירים אמריקאים בישיבות סגורות בוושינגטון לפני מספר ימים מוגבלים להישארות בצפון מזרח סוריה ולהמשך המאבק עד הבסתו של דאעש.

זה כולל גם שמירה על סיוע הומניטרי מעבר לגבול, בנוסף לשמירה על הפסקת האש.

זה כולל גם תמיכה באחריות, זכויות אדם וויתור על נשק להשמדה המונית.

לבסוף, להשלים את ההסדר בהתאם להחלטה 2254,. בנוסף, רצונה של וושינגטון לתמוך במדינות השכנות של סוריה וביציבותם, דיווח העיתון "אשרק אל-אווסט" ביום שבת.

פגישה בבריסל

נמסר כי צוות אמריקאי צפוי להציג את היעדים החדשים במהלך פגישה בבריסל בשני לחודש הבא.

סדרי עדיפויות אלה, שהושלמו לאחר השלמת הבדיקה הפנימית, מסבירים את המדיניות וההתמקדות של צוות ביידן בסוריה בעשרת החודשים האחרונים.

בכיר בתחום המזרח התיכון ברט מקגורק, סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ורשנין והשליח הנשיאותי אלכסנדר לברנטייב ערכו ביום רביעי שעבר סיבוב שלישי של הדיאלוג השני בז'נבה כדי להבטיח שמועצת הביטחון תאריך את הסיוע ההומניטרי בשישה חודשים נוספים בתחילת השנה הבאה.

ראוי לציין כי משרד החוץ חזר והצהיר, ביום שישי בערב, על המשך הישארותם של חיילי ארה"ב בסוריה "עד ביטול האיום הנשקף מדאעש".

משרד החוץ גם צייץ באמצעות הטוויטר כי המשך שהייתם של הכוחות האמריקאים בסוריה נובע מכך ש"קבוצות טרור בסוריה מאיימות ישירות על הביטחון הלאומי של ארה"ב והעם הסורי."

إخراج إيران من سورية .. المهمة المستحيلة