הרוגים ופצועים ב-3 פיגועים נגד חיזבאללה הלבנוני באזור הכפרי של חומס

מספר חברי המיליציה הלבנונית של חיזבאללה נהרגו ואחרים נפצעו, הבוקר, יום שני, בשלושה פיצוצים שכוונו לתנועותיהם הצבאיות ליד מחסני מהין – مهين , אתר המחסנים האסטרטגים מהגדולים של צבא סוריה, באזור הכפרי של חומס.

مستودعات مهين.. الغنيمة الثمينة | نِضال - الحلقة #13 - YouTube

לפי התקשורת הסורית המקומית, שלושה מטעני חבלה התפוצצו על קבוצות לוחמים של חיזבאללה הלבנונית, מלווים בחילופי אש שנמשכו זמן מה, ובמהלכם נהרגו חמישה לוחמי חיזבאללה  ונפצעו אחרים בדרגות שונות.

המקורות ציינו כי חיזבאללה הפעיל כוחות משלו כדי לסרוק את סביבת המחסנים, רק כדי להיות מופתעים מהתקיפה, שלפי החשד בוצעה על ידי דאעש.

خاص| إيران وميليشيا حزب الله تخليان أكبر قواعدهما في الجنوب السوري!! |  وكالة ستيب الإخبارية

המקורות הוסיפו כי לוחמי חיזבאללה שבמקום ביקשו סיוע מהמיליציות של איראן באזור, וכל היחידות התגייסו, כדי למנוע התקפות חדשות.

ראוי לציין כי האזורים הכפריים במזרח מחוז חומס הם מהמקומות החשובים ביותר עבור המיליציות האיראניות בסוריה, בשל מעבר נתיב הגשר היבשתי המגיע מטהראן ועושה את דרכו ללבנון. איראן מעבירה נשק וציוד צבאי רב מאיראן למחסני החיזבאללה בצפון לבנון באמצעות הגשר היבשתי המתפרס מטהרן דרך עיראק וסוריה עד לצפון לבנון.

אתר המחסנים האסטרטגים של צבא סוריה במוהין נפל בתחילת מלחמת האזרחים לידי כוחות המורדים אך מאוחר יותר נכבש מחדש על ידי צבא סוריה שנעזר במיליציות האיראניות שנשלחו לעזור לו.

אתר מחסני מוהין:

في خطوة مفاجئة ... تنظيم الدولة يستعيد السيطرة على مهين وثلاثة قرى آخرى

سوريا : خسائر بشرية كبيرة في الجيش الحر والنظامي في معارك ريف حمص - جي بي  سي نيوز

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות ואלקודס אלערבי