חברת תכשיטים בין לאומית נסחטת ע"י האקרים רוסים שהשתלטו על מחשביה

האקרים מרוסיה השתלטו על מאגר הנתונים של חברת תכשיטי היוקרה גראף והחלו להדליף פרטים של עשרות אלפי לקוחות מפורסמים, בהם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, כוכב הכדורגל לשעבר דיוויד בקהאם והשחקן טום הנקס.

הדיילי מייל חשף כי ההאקרים של כנופיית קונטי, שעומדת מאחורי חדירות למאות ארגונים נוספים, דורשים כופר של עשרות מיליוני פאונד מחברת גראף שיושבת בלונדון, אחת מחברות היהלומים ותכשיטי היוקרה המובילות בעולם.

כדי להפגין את רצינות האיום, ההאקרים כבר החלו לפרסם ברשת האפלה 69 אלף מסמכים שכוללים פרטים של כ-11 אלף לקוחות, חשבוניות, קבלות ופרטי אשראי. לטענת ההאקרים, מדובר רק באחוז אחד מכלל הקבצים שהם הצליחו לגנוב.

בין הלקוחות שפרטים שלהם פורסמו עד כה נמצאים הנשיא לשעבר טראמפ ורעייתו מלניה, אופרה וינפרי, טום הנקס, סמואל ל. ג'קסון ואלק בולדווין, הזמר טוני בנט, דיוויד בקהאם עם רעייתו ויקטוריה ובנם ברוקלין, איש העסקים הבריטי סר פיליפ גרין ורעייתו טינה והאיש העשיר ביותר בבריטניה סר לן בלטווניק. גם גיליין מקסוול, חברתו של הפדופיל ג'פרי אפשטיין שכלואה בארה"ב בחשד לסחר בקטינות למטרות מין, מופיעה ברשימה.

גם מנהיגים זרים נמצאים בין הלקוחות שפרטיהם פורסמו, בהם נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שליט דובאי שיח' מוחמד בין רשיד אל-מקטום, ראש ממשלת בחריין סלמן בין חמאד אל-חליפה וראש ממשלת קטאר לשעבר שיח' בין ג'בר א-ת'אני חאמד בין ג'אסם.

בחברת גראף מסרו כי הם עדכנו את הלקוחות כי ייתכן שפרטיהם נחשפו, על אף שבדיילי מייל ציטטו לפחות מיליונר בריטי אחד שטען כי הוא לא קיבל הודעה עד כה. נציב המידע בבריטניה גם חוקר את הפריצה והעיתון ציין כי הוא יכול להטיל קנס כבד אם יתברר כי המידע של הלקוחות לא אובטח כראוי.

"בהתחשב בפרופיל של מאגר הלקוחות, מדובר בפריצה מסיבית", הסביר פיליפ אינגרם, לשעבר קצין בכיר במודיעין הצבאי הבריטי. "זה יביא את הדרגים הגבוהים ביותר של סוכנויות החוק הבינלאומיות לרדוף אחרי הכנופיה וזה יגרום להאקרים להרבה כאבי ראש כשהם ינסו לקבל את הכופר ואז להימלט אתו".

World Famous Jewelers Series Part 5: Graff - Sarine

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונה: הרשתות החברתיות