המצפה הסורי: שיעור החיסולים בדרום סוריה בעלייה לאחר "הסכם הסולחה"

צעיר נפטר מפצעיו שנגרמו לו, ביום שבת, כאשר נורה מול ביתו בעיר אלצנמין באזור הכפרי הצפוני של מחוז דרעא, כך לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם.

מהמצפה נמסר כי לאחר מותו של הצעיר, מספר ההרוגים וההתנקשויות עלה ל-4 בתוך יום אחד בנפת דרעא.

"משתף פעולה עם אגף המודיעין הסורי", מהעיירה אלשג'רה, נהרג באזור אגן הירמוך במערב מחוז דרעא, לאחר שנורה על ידי אלמונים בפאתי העיירה.

אלמונים התנקשו ב"גורם האחראי על המכ"ם של המודיעין הצבאי" סמוך לעיירה אל-נעימה במזרח נפת דרעא, וירו בו בין גשר צידון למחסום המכ"ם.

מספר ההרוגים מאז הסכם הסולחה בין המשטר לאופוזיציה בנפת דרעא בספטמבר האחרון עלה ל-27, לפי מצפה הכוכבים מדובר ב-16 אזרחים, כולל ילד, שחלקם היו לוחמים לשעבר בשורות צבא סוריה החופשי והפכו לאזרחים לאחר הסכם ההסדר, בנוסף ל-11 אנשי כוחות המשטר וגייס 5 הנתמך על ידי רוסיה, ומשתפי פעולה עם שירותי המודיעין של המשטר.

באותו הקשר, מטען חבלה התפוצץ במכוניתה של אשתו של אלוף משנה בדימוס משורות כוחות המשטר, שהיא סגנית נשיא התאחדות הכדורגל הסורית, והיא רופאה, ליד מחסום צבאי של כוחות המשטר בשער הכניסה למפקדה הראשית של דיוויזיה 9 בכביש אל-סנמיין-ג'באב באזור הכפרי של דרעא, ופצעו אותה קשה.

על פי הנתונים הסטטיסטיים של המצפה הסורי, מספר התקיפות וניסיונות ההתנקשות בדרעא ובדרום סוריה באמצעות פיצוץ מטעני חבלה, מוקשים, מנגנונים ממולכדים וירי, שבוצעו על ידי תאים חמושים במהלך התקופה מיוני 2019 עד אוקטובר. 2021, הסתכם ביותר מ-1,200.

מניין ההרוגים במהלך אותה תקופה הגיע ל-870, בהם 263 אזרחים,  14 אזרחיות ו-25 ילדים, בנוסף ל-393 אנשי כוחות המשטר ואנשי מיליציה הנאמנים להם ומשתפי פעולה עם כוחות הביטחון, ו-152 לוחמי מיליציות שביצעו "תהליך פיוס" והפכו לחלק משירותי הביטחון של המשטר, ביניהם מפקדים לשעבר, 27 מהמיליציות הסוריות המזוהות עם חיזבאללה הלבנוני והכוחות האיראניים, בנוסף ל-35 לוחמים מגייס 5 (בעיקר מחטיבה 8 שהועברה לאזור לביצוע פעולות בט"ש)".

تسوية” درعا.. نموذج لفشل الحل الأمني في سوريا | أنباء سوريا

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות