חבר פרלמנט גרמני:האיום בנשק גרעיני נגד רוסיה במקרה של הסלמה-חסר בסיס

יו"ר הסיעה הסוציאל-דמוקרטית בפרלמנט הגרמני, רולף מוצניש, מתח ביקורת על שרת ההגנה, אנגרט קרמפ-קרנבאואר, שהצהירה כי נאט"ו צריכה להבהיר לרוסיה כי היא מוכנה להשתמש בנשק גרעיני במקרה של הסלמה. "למרבה הצער, היא לא שונה מהאיומים חסרי הבסיס של הצד הרוסי", אמר מוצניש.

בריאיון שהעניקה קרמפ-קרנבאואר ביום חמישי האחרון, היא נשאלה אם ההתרעה של נאט"ו מול רוסיה כוללת גם אפשרות לשימוש בנשק גרעיני. "אנחנו צריכים להבהיר היטב לרוסיה שבסופו של דבר – וזו גם דוקטרינת ההרתעה – אנחנו מוכנים לשימוש באמצעים כאלה כדי שתהיה השפעה להרתעה ואף אחד לא יחשוב על תקיפה באזורים של המדינות הבלטיות או של שותפות נאט"ו בים השחור", אמרה.

מוצניש תהה אם השרה מנסה לסכל את המדיניות של הממשלה המתגבשת בהובלת הסוציאל-דמוקרטים והאשים כי היא מסייעת "לסובב את מברג ההסלמה". "זו גם תעלומה בעיניי אם השרה חשבה על כלי הנשק הגרעיניים שעדיין מאוכסנים בגרמניה", אמר. כ-20 פצצות נמצאות בבסיס חיל האוויר הגרמני למקרה חירום.

אתמול התייחס שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, לדבריה של קרמפ-קרנבאואר. "שרת ההגנה של גרמניה חייבת לדעת כיצד מהלכים כאלה הסתיימו בעבר עבור גרמניה ואירופה", אמר ברמיזה ברורה למלחמת העולם השנייה. "יכול להיות רק ביטחון משותף באירופה, בלי התערבות באינטרסים של רוסיה. אבל זו נאט"ו שלא מוכנה לדיאלוג שוויוני בנושא הזה".

GERMANY vs RUSSIA Military Power Comparisons 2021 | RUSSIA vs GERMANY Military Power Comparisons - YouTube

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות