האם סין תתקוף את טייוואן מוקדם מהצפוי?

שר ההגנה הטייוואני אמר לאחרונה כי לסין יש כיום יכולת לתקוף את טייוואן אולם כפי הנראה רק ב-2025 כדאי יהיה לה לעשות זאת.
סימון גאו ראיינה את ג׳יימס פאנל, לשעבר בכיר במודיעין הימי של ארה״ב. לדבריו לסין יש כנראה כבר היום את היכולת לתקוף את טייוואן אך היא מעדיפה להמשיך לפתח את הטכנולוגיה הצבאית שלה ולחזק את מקומה בעולם כדי לנהל לוחמה פוליטית וכלכלית שתשחוק את ההנהגה בטייוואן ותגרום לה להיכנע בסופו של דבר, ללא מלחמה.

סין גם כנראה מעדיפה לדחות את הפלישה עד לאחר המשחקים האולימפיים 2022, ולאחר שתקיים את הוועידה של המפלגה הקומוניסטית הסינית שתיערך בסתיו אותה שנה.
יש החושבים שעיתוי המתקפה על טייוואן יידחה אף יותר מכך ויהיה תלוי בתוצאות הבחירות הבאות בארה״ב שיתקיימו ב-2024.

על פי אחד התרחישים שפאנל סין תבצע מתקפה מקיפה שתכלול בראש ובראשונה מתקפות סייבר נגד תשתיות חיוניות בטייוואן ונגד בסיסי צבא אמריקניים הנמצאים ביפן כדי ליצור בלבול שיאפשר לה לשגר טילים באליסטיים על נקודות מפתח אסטרטגיות בטייוואן, ייתן לה יתרון אווירי, ובסופו של דבר יאפשר פלישה קרקעית.
סין פועלת לשם כך כבר 20 שנה – המטרה היא לנטרל את הסיוע של בעלות ברית כמו ארה״ב ויפן ולפתח נשק שיוכל לפגוע בנושאות המטוסים האמריקניות.
ג׳יימס פאנל מתריע כבר 10 שנים על צמצום הפערים בין סין לארה״ב ואומר כי על ארה״ב להשקיע ביכולת ההרתעה שלה, בינתיים הוא מרגיע, שלארה״ב עדיין יש יתרון גרעיני אך גם בתחום זה סין מתאמצת לסגור פערים.

קרדיט: רשת NTD בטלגרם