פרטים על הנוכחות האיראנית בפלמירה

המיליציות האיראניות שינו באופן ניכר את מיקומי הפריסה שלהן בעיר פלמירה (תדמור), ממזרח למחוז חומס, מחשש שמטוסים ישראליים יתקפו את עמדותיהן.

ממרכז התיאום בעיר פלמירה נמסר כי הפריסה מחדש של המיליציות האיראניות באזור פלמירה לא מתבטא רק בהנפת דגל המשטר מעל מפקדותיו והקמת מחסומים צבאיים הפרוסים בפאתי העיר ובכבישים המובילים אליה, אלא גם כללו תפיסה והתבססות במרכזים חינוכיים במטרה להסתיר את נוכחותן באזור.

המרכז הוסיף כי בסוף השבוע שעבר תפסו מיליציות צבאיות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראנים את בית הספר היסודי  "המלך אד'ינה" – “الملك أذينة”
שבמרכז פלמירה, גירשו את המורים והתלמידים ומנעו מהם לחזור ולשוב לבית הספר.

מרכז התאום הסביר כי מתחם החינוך באזור פלמירה לא העז להביע את התנגדותו לצעד זה, שהתרחש בידיעה ואישור כוחות המשטר, והוא אולץ למיין מחדש את המורים ולהפזר את 400 התלמידים מהעיר פלמירה הרשומים בבית הספר (המלך אד'ינה) בין שאר ארבעת בתי הספר האחרים הפועלים בעיר, מה שגרם ךצפיפות יתר בתוך הכיתות של אותם בתי ספר.

כמו כן המיליציות האיראניות תפסו מספר בתים וחוות אזרחיות הממוקמות בסמוך לפלמירה, במטרה להפוך אותן לנקודות צבאיות ולמעונות עבור לוחמי המיליציות שלהם שנסוגו כדי לברוח מהתקיפות האוויריות החוזרות ונשנות שכוונו עליהן במחוז חומס ואזורים סמוכים אחרים.

המרכז טוען שבעלי הנכסים שנתפסו שייכים לתאי דאעש, וכמו כן גורשו לפחות חמש משפחות עקורות מכמה בתים שהמיליציות תפסו במרכז העיר פלמירה כדי שישמשו לאותה מטרה. המרכז חושף כי המיליציות האיראניות בפלמירה וסביבתה גובות מעת לעת תמלוגים ומטילות גזרות שרירותיות על העם בתואנות שווא, ללא כל התערבות מצד הכוחות הרוסים הנמצאים ב -5 נקודות צבאיות ברחבי העיר ובפאתיה.