סוריה:חבר במועצת מחוז קונייטרה ניצל מניסיון התנקשות. ומי אשם הפעם?

אתמול חוסל תושב מחוז קונייטרה, מדחת צאלח – مدحت الصالح , ביריות ליד ביתו.

כל אמצעי התקשורת הסורים הפנו, כמעט אינסטנקטיבית, אצבע מאשימה לעבר ישראל וטענו כי כוח צבאי ישראלי ירה באיש ממרחק כשהיה ליד ביתו  וכן ידעו לפרט למה לישראל יש אינטרס ברור ומיידי בחיסולו.

ישראל לא התייחסה לההאשמות אלו.

אלא, שכבר שנים כל דרום מערב סוריה, ובעיקר מחוזות דרעא וקונייטרה, עדים לחיסולים רבים הן מצד כוחות המשטר והן מצד כוחות האופוזיציה.

היום בבוקר, שוב אירע ניסיון חיסול של בכיר בפוליטיקה המקומית של מחוז קונייטרה.

עבדאללה א-שרידה – "عبدالله الشريدة", חבר מועצת מחוז קונייטרה, שרד הבוקר, יום ראשון, ה-17 באוקטובר, מניסיון התנקשות בחייו, בדרום המחוז.

כלי תקשורת במשטר הסורי דיווחו כי ביום ראשון בבוקר פירקו יחידות הנדסה של צבא סוריה מטען חבלה שהוצמד לגחון מכוניתו של חבר מועצת מחוז קונייטרה, עבדאללה א-שרידה בכפר קציבה –  قصيبة שבאזור הכפרי הדרומי של המחוז, מבלי שנגרם נזק .

ב -5 בספטמבר, אלמונים בעיירה "אל-הג'ה" – "الهجة", מדרום לקוניטרה, פתחו באש מנשק אוטומטי על מכונית שהיו בה קצין בכוחות המשטר ואדם שליווה אותו. כתוצאה מהירי נהרג הקצין הסורי וכן האיש שישב לצדו במכונית. 

פרסומים רבים טוענים כי בשנים האחרונות חוסלו בדרום סוריה מאות אנשים , בעיקר מפקדים בכוחות צבא סוריה החופשי, המורדים, שעשו סולחה עם המשטר הסורי שכנראה לא סלח להם באמת.

מטען הנפץ שהוצמד לחבר מועצת המחוז:

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות