חיזבאללה מצית את לבנון. עשרות הרוגים ופצועים והעימותים נמשכים

עשרות לבנונים נהרגו ונפצעו במהלך עימותים בין "הצמד השיעי" (חיזבאללה ותנועת עמל) לבין ארגונים אחרים במהלך הפגנות נגד הממשלה במרכז העיר ביירות, שמטרתן להכניע את לבנון באמצעות שיטות הפחדה והשמצות.

היום דיווחו כלי התקשורת הלבנוניים כי העימותים התרחשו באזורי עין אל-רומאנה ואל-שיאה במרכז ביירות, תוך ירי נק"ל ומקלעים , מה שגרם למותם של שישה בני אדם ויותר מ -30 נפצעו .

פעילים פרסמו כמה סרטונים המראים את התפרסות המיליציות של "תנועת חיזבאללה ואמל" ברחובות הבירה ,חמושים תוך ירי כדורים ופצצות אר פי ג'י לעבר בתי מגורים , תוך קריאות לאלימות בלבנון.

הסצנות שצולמו מראות אווירה של מלחמה ברחובות ביירות, כאשר צבא לבנון הביא כמה כלי רכב משוריינים לאזורי טאיונה, עין אל-רומנה ושיאה, וניסיונותיו להכיל את העניין, בעוד המיליציות של " הצמד השיעי " עודד המשך מעשי האלימות תוך ירי אינטנסיבי ואר פי ג'י, בניסיון לדחות חקירות הקשורות לפיצוץ נמל ביירות .וההתקפה.

בינתיים, ראש הממשלה נג'יב מיקתי קיים פגישת חירום עם פיקוד צבא לבנון כדי לעקוב אחר ההתפתחויות על רקע פניות לעצור את המתח ולא לגרור את המדינה למלחמת אזרחים ולא ליישם את איומי המיליציות להגיב נגד הפרובוקציות של "קבוצות חמושות ". שתקפו את תומכיה".

המצב הביטחוני הדרדר הבוקר לאחר שתומכי הצמד השיעי התאספו מול ארמון הצדק בטייונה בהפגנה נגד השופט חוקר של פרשת הפיצוץ בנמל ביירות, השופט טאריק אל-ביטאר, בשילוב עם סירוב בית המשפט הלבנוני לטפל בתלונה שהוגשה על ידי שני סגנים ב"תנועת אמל " שקראו לעצור את החקירה ולעצור את המשך פעילותו של אלביטר.

הצמד השיעי מאשים את השופט אלביטר בפוליטיזציה של חקירות פיצוץ נמל ביירות לאחר שאלביטר הוציא צו מעצר בהיעדר נגד אחד מהשרים לשעבר של תנועת אמל, עלי חסן חליל וגאזי זוייטר, וקוראים להשעות את חקירה .

המיליציות קראו לחמושים שלהם לצאת לרחובות בצורה פרובוקטיבית שעלולה להכניס את לבנון לשלב הסכנה הממשית, בתוך אווירה של איבה עדתית, ולגרום למדינה לצלול למנהרה אפלה יותר מכפי שהיא נמצאת כרגע, במיוחד לאור ההצהרות של חבר הפרלמנט עלי ח'ליל, אחד המבוקשים לחקירה, שאמר אתמול כי "כל האפשרויות זמינות" וכי מהלך החקירה הנוכחי עשוי לדחוף את המדינה "לקראת מלחמת אזרחים".

מנגד, ראש מפלגת הכוחות הלבנוניים, סמיר ג'עג'ע, קרא להתכונן להתמודד עם כל התרחישים הצפויים לעימות עם חיזבאללה ובנות בריתה, בעוד שחילוקי הדעות בין הצמד השיעי לתנועה שבראשות הנשיא מישל עון, נראה ברור, שכן האחרון סירב לעצור את השופט ביטאר מלפעול בנושא חקירת הפיצוץ הגדול בנמל ביירות.