מלחמת אוקטובר היא אירוע חשוב שהוזנח על ידי הקולנוע המצרי

היום מציינים 48 שנה למלחמת אוקטובר, בה , לטענת הצבא המצרי הוא ניצח את הצבא הישראלי, ולמרות חשיבות האירוע ההיסטורי, הקולנוע המצרי לא תיעד את האירוע הזה בצורה ראויה.

מבקרת האמנות מגדה חיראללה אמרה כי הקולנוע המצרי הזניח במידה רבה את הניצחונות של מלחמת אוקטובר. כל מה שהוצג בקולנוע על מלחמה זו מייצג לא יותר מ -5% מהגבורה וההקרבה שהקריבו המצרים באירוע הגדול הזה.

ח'יראללה הוסיפה, בהצהרה בלעדית לסוכנות הידיעות הערבית – "ארם ניוז ", שכותבי יצירות קולנועיות שעסקו במלחמת אוקטובר הסתמכו על רומנים כתובים ביצירותיהם, והזניחו את סיפוריהם האמיתיים של הגיבורים האמיתיים, למרות שיש בידם הרבה מאוד חומרים , הרבה יותר ממה שהוצג עד כה , ומדגישה כי לילדים של הגיבורים האמיתיים של המלחמה יש את הזכות לראות הערכה למשפחותיהם על ידי הצגת גבורתם ביצירות אמנות שהם גאים בהן.

היא ציינה כי על המדינה המצרית להתערב ולייצר יצירות המדברות על גבורת הצבא המצרי בכל הקרבות, לא רק באוקטובר, שכן המפיקים לא יוכלו לייצר את היצירות הללו מכיוון שהם זקוקים לכסף שאינם יכולים להרשות לעצמם.

היא הדגישה כי אחת היצירות החשובות ביותר שדנו בניצחונות אוקטובר היא הסרט "המסדרון", שהופק על ידי החברה הממשלתית.

המבקר אחמד סעד אל-דין סבר כי הקולנוע המצרי לא הציג יצירות לאירוע זה, למעט כ -6 יצירות, וכולן רחוקות מהאירועים האמיתיים של מלחמת אוקטובר. האירוע הגדול הזה הוזנח באופן מוזר, ונעשה לו עוול גדול.

סעד אלדין הוסיף בהודעתו ל"חדשות ארם ": במשך יותר מעשרים שנה אנו קוראים לתת ביטוי גדול יותר לאירועי מלחמת אוקטובר ואנו מחכים למדינה שתפעל.

הוא ציין כי הסרט "הכדור עדיין בכיס שלי" הוא היצירה החשובה ביותר שהוצגה על הניצחונות באוקטובר, וזה היה רק בגלל פעולתו האינטנסיבית של הסופר המנוח איסאן עבד אל קאדוס, תוך שהוא מכיר בכך שהציג את האירועים בצורה של דרמה דרמטית ולא תיעוד היסטורי.

מלחמת אוקטובר היא אירוע חשוב שהוזנו על ידי הקולנוע המצרי