"רעד 32" – תרגיל צבאי מצרי רב זרועי בפיקוד מערב

רב אלוף, מוחמד זאקי, שר ההגנה המצרי, אישר כי הצבא מסוגל להבטיח את גבולות המדינה ולהגן על ביטחון המדינה של מצרים באמצעות מערכות החימוש המתקדמות שלו בכל התחומים.

במהלך יישום השלב האחרון של התמרון "רעד -32"  –  "رعد-32 " בתחמושת חיה, שבוצע על ידי יחידות מהפיקוד הצבאי המערבי בשיתוף עם החילות העיקריים של הכוחות המזוינים, אמר כי לצבא יש כוחות לחימה מקצועיים המסוגלים לבצע את כל המשימות בנסיבות השונות.

שר ההגנה המצרי שיבח גם את הרמה הגבוהה שבה ביצעו כל הכוחות המבצעים את התמרון, מה שמעיד על מוכנות לחימה גבוהה והכשרה שהובילה למקצועיות בביצוע המשימות המתוכננות.

הדובר הצבאי מסר כי התמרון כלל ניהול פעולות לחימה הקשורות לפיתוח המתקפה בסיוע חיל האוויר  ובחיפוי מערכות ההגנה האווירית, ובעזרת ארטילריה להשמדת תגבורות צבאיות של האוייב וכן להשמיד מרכזי פיקוד ובקרה עוינים.

הוא ציין כי בתמרון המתקפה השתתפו גם כוחות משוריינים וחי"ר הממוכן שהבקיעו מערכי הגנה של האוייב והשמידו אותם בשיתוף פעולה מלא בין כל הזרועות הלוחמות שהשתתפו בקרב, והוסיף כי השלב האחרון מראה את הרמה הגבוהה אליה הגיעו הכוחות המשתתפים המצטיינים בכישורי לחימה גבוהים ושימוש במערכות הבקרה וההנחיה החדישות ביותר של מערכות הנשק והציוד השונים.

קרדיט לכל התמונות: צבא מצרים

הוא גילה כי התמרון הראה את מוכנות הלחימה של הגורמים המשתתפים ואת המיומנות בשימוש באמצעי שיתוף הפעולה העדכניים ובבקרה טכנית ומנהלית לביצוע משימות מתוכננות בשלבי הקרב, כמו גם היכולת להשתמש במערכי שליטה העדכניות ביותר. ומערכות הדרכה לנשק וציוד שונים ומהירות בגילוי וזיהוי מטרות שדה והתמודדות איתן.

הערה ברקע הידיעה: התרגיל הרב זרועי של צבא מצרים ליד גבול לוב נועד לשלוח מסר לטורקיה שעליה לעזוב את לוב וזאת בעקבות קריאת מצרים לכל הכוחות הזרים הלוחמים בלוב לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי.