דיווח: חיזבאללה הלבנוני השתלט על המעבר הצבאי בגבול סוריה- עיראק

לרשת התקשורת הסורית –  "נהאר מדיה"  נודע, ממקור פרטי, את פרטי ההסכם שנחתם ביומיים האחרונים בין המיליציות של "חיזבאללה הלבנוני" לבין "חיזבאללה העיראקי" בנוגע לניהול מעבר הגבול הצבאי שליד העיירה אל- הארי באזור עיר המחוז אלבוקמל, במזרח סוריה , במחוז דיר א-זור.
הגורם מסר כי ההסכם שנחתם בין שתי המיליציות קבע כי מי שמכונה "אבו עזיז אל-לובנאני" (“أبو عزيز اللبناني”), אחד ממפקדיי המיליציה "חיזבאללה הלבנונית", יהיה מעורב בניהול מעבר הגבול הצבאי , המכונה גם "השער הצבאי", מה שיאפשר לו להביא בבטחה סחורות שונות וכלי נשק לעיראק וממנה.

معبر البوكمال: ترسيخ الهيمنة الإيرانية على الشرق السوري
הגורם הוסיף כי החיזבאללה מבקש בעיקר להבטיח ולהשתלט על הנתיב יבשתי שדרכו יובאו דלקים מעיראק לסוריה ללבנון ויאפשר להם לגבות עמלות מתאימות.
הוא ציין כי מי שנקרא "אבו עזיז הלבנוני" גר קבוע בתוך האזור הביטחוני בשכונת ג'מיה בעיר אל-בוקמאל, לפני שעבר לעבוד בתוך מעבר הגבול הצבאי. 

כמו כן מונה אבו חוסיין אל-עיראקי , ממפקדי המיליציה – " חיזבאללה העיראקית ", למנהל הכספים של המעבר הצבאי הנמצא ליד העיירה אל-הארי שבפרברי עיר המחוז  אל-בוקמאל שעל גבול סוריה-עיראק.

אלעיראקי הוא אחד המפקדים הפעילים ביותר בתחום הברחת סמים וסחורות אסורות ומנהל מערכת יחסים איתנה עם המפקד הבכיר של חיזבאללה לבנון באזור – "אבו עזיז אל לובנאני".

الميليشيات الإيرانية تحكم سيطرتها على مدينة البوكمال الحدودية مع العراق |  القدس العربي
יצוין כי במהלך הימים האחרונים דיווחה רשת התקשורת הסורית – "נהר המדיה" כי כ -50 משאיות (מכליות) הגיעו ללבנון, לאחר שעשו את דרכן מעיראק דרך אדמת סוריה ללבנון. כל שיירת המכליות חצתה את הגבול העיראקי-סורי דרך השער הצבאי באזור הכפרי של אל-בוקמאל מבלי ששלטונות עיראק או סוריה התערבו או גבו את המכסים המקובלים. חיזבאללה לבנון הוא הגובה את מלוא המחיר ישירות לכיסו.

ישראל כבר רמזה על חששה שהחיזבאללה ינצל את מעבר ההמכליות מעיראק ללבנון ,בדרך היבשה ומבלי פיקוח , להברחת מערכות נשק מתקדמות מאיראן ללבנון.

حصار دير الزور (2014–17) - ويكيبيديا

קרדיט לתמונות: הרשתות החברתיות