האופוזיציה הרוסית חושפת את סיפורם של "לברוב" ואהובתו והנקודה היהודית

צוות של האופוזיציונר הרוסי הבולט, אלכסיי נבלני, פוצץ "הפתעה" מרעישה על שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, והוצאת כספי מדינה על פילגשו.

הדו"ח אישר כי "לברוב" הוציא כספי מדינה על נסיעתה של פילגשו, "סבטלנה פוליאקובה" לכ -20 מדינות ברחבי העולם, שם ליוותה אותו בנסיעות דיפלומטיות רשמיות ללא הצדקה לנוכחותה.

השחקנית פוליאקובה עובדת במשרד החוץ הרוסי מאז 2014, ומשפחתה מחזיקה בנדל"ן ברוסיה ובבריטניה בשווי 13.6 מיליון דולר, בנוסף לצי מכוניות פאר בשווי 545 אלף דולר.

גורמים המודעים לנושא במשרד החוץ הרוסי גילו כי מערכת היחסים של פוליאקובה עם לברוב כה קרובה עד שחבריה רשמו את הפרטים שלה בטלפונים שלהם תחת השם "סבטלנה לברוב".

מהחקירה עולה כי "פוליאקובה" נסעה במהלך שבע השנים האחרונות באמצעות מטוסו הרשמי של שר החוץ לפחות 60 פעמים, וכי המדינות הבולטות שבהן ביקרה הן איטליה, צרפת, שוויץ, יפן, סינגפור, יוון ופורטוגל.

היא לקחת לנסיעות גם את אמה, בתה, ולעתים גם את אחייניתה. היא גם פעלה למינוי מספר מקורבים לתפקידים חשובים במשרד החוץ הרוסי, ואילצה את המתנגדים למינויים אלה להתפטר.

המיליארדר – התעשיין הרוסי אולג דריפאסקו (נשוי לנכדתו של ילצין) מממן את רוב ההוצאות של לברוב. אולג הוא יהודי וחבר קרוב של נתנאל רוטשילד, שערך ביקור משותף בתל אביב כדי לשכנע את ישראל למכור טכנולוגיה צבאית לרוסיה.

ראוי לציין כי דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זחרובה, סירבה להגיב במהלך מסיבת עיתונאים על המידע הכלול בדו"ח, ואף לא התייחסה או אישרה אותו.

לברוב