האשמות על שיבוש מכוון של מערכות המחשבים לבחירות לפריימריז בהונגריה

האופוזיציה בהונגריה האשימה את ראש הממשלה, ויקטור אורבן, ואת הסינים בהפלת מערכות המחשבים אתמול עם תחילת הפריימריז לקביעת המועמדים שיובילו את מחנה האופוזיציה בניסיון לבצע מהפך בבחירות הכלליות בשנה הבאה.

שעתיים בלבד לאחר שהחלה אתמול ההצבעה, היא הופסקה בעקבות קריסת מערכות המחשבים עקב עומס חריג. המארגנים ציינו כי הם זקוקים ל-36 שעות כדי לקבוע את מקור הבעיה, אולם ההערכה היא כי ההצבעה תתחדש כבר מחר.

בהודעה משותפת של ראשי האופוזיציה, הם האשימו כי ראש הממשלה אורבן עומד מאחורי הפגיעה במחשבים, אותה כינו מתקפת סייבר. "המעגלים הקרובים לשלטון מפחדים מול הרצון לשינוי", מסרו. "אבל התחבולה שלהם לא תעבוד. לא משנה מי עומד מאחורי ההתקפה ומהיכן היא הגיעה, אין כוח שמסוגל לעצור את התהליך ההיסטורי הזה".

ראש עיריית בודפשט, גרגיי קרצ'וני, שנחשב למועמד מוביל לזכות בהנהגת האופוזיציה, גם הצביע על מעורבות לכאורה של "שרתים סיניים" במתקפה וקרא לתומכי האופוזיציה שלא להירתע ולהשתתף בהמוניהם בהצבעה בימים הקרובים.

שש מפלגות האופוזיציה – שכוללות מפלגות שמאל, ליברליות וימין קיצוני לשעבר – החליטו בשנה שעברה לאחד כוחות באופן חסר תקדים בניסיון לגבור על מפלגת השלטון פידש בבחירות שצפויות להתקיים בשנה הבאה ולהדיח את ראש הממשלה הלאומן, ויקטור אורבן, שמכהן מאז שנת 2010.

בבחירות המקדימות, שאמורות להתקיים עד 26 בספטמבר באופן מקוון ובקלפיות פיזיות, משתתפים יותר מ-250 מועמדים ברחבי המדינה, בהם חמישה מתמודדים על תפקיד מועמד האופוזיציה לראשות הממשלה. אם יהיה צורך, תתקיים הצבעה מכרעת בין המועמדים להנהגה בין 4 ל-10 באוקטובר.

Election in Hungary: Viktor Orbán's dominance confirmed

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות