מבזקי חדשות מהעולם ליום 15-9-2021.

*- חיל האוויר האמריקאי אישר כי מפציץ חמקן B-2 ניזוק לפנות בוקר כאשר נאלץ לבצע נחיתת חירום בבסיס וייטמן במיזורי אחרי שזוהתה תקלה במהלך טיסת אימון שגרתית. נמסר שלא היו נפגעים ולא פרצה אש, אולם לא פורסמו פרטים נוספים. בשל התקרית, נסגר זמנית המרחב האווירי סביב הבסיס, שם מוצבים המפציצים.

*- מושלת איווה, קים ריינולדס, הודיעה שתערער על צו מניעה של בית משפט פדרלי שאסר לאכוף חוק שמונע מבתי ספר להורות על שימוש במסכות מאחר שהוא מסכן ילדים עם בעיות בריאות. במקביל, מושל פלורידה, רון דה סנטיס, איים לקנוס באלפי דולרים ערים ומחוזות שיכפו על עובדיהן להתחסן לפי החלטת ממשל ביידן.

*- סגן מנהל ה-CIA, דיוויד כהן, העריך בכנס המודיעין והביטחון הלאומי בוושינגטון כי לאל-קאעידה או לגורמים קיצוניים אחרים כדוגמת המדינה האסלאמית-ח'ורסאן (IS-K) תהיה יכולת להוציא פיגועים נגד ארה"ב משטח אפגניסטן בתוך שנה עד שנתיים. גם מנהל סוכנות ביון ההגנה, לוטננט גנרל סקוט ברייר, ציין בכנס כי "ההערכה הנוכחית, שהיא כנראה שמרנית, היא שאל-קאעידה תבנה בתוך שנה עד שנתיים יכולת מסוימת שתאפשר לה לפחות לאיים על המולדת".

*- נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, וקודמו בתפקיד, וצלאב קלאוס, אושפזו היום בבית החולים הצבאי המרכזי בפראג. דובריו של זמאן (76) אישרו כי הוא הגיע הבוקר לבית החולים, אולם הם סירבו לספק פרטים על הנסיבות ואחד הדוברים רק ענה בציטוט מספר תהילים. קלאוס (80) חזר היום לבדיקות בבית החולים אחרי שאתמול שוחרר לאחר אשפוז של שני לילות בשל לחץ דם גבוה. בפברואר האחרון הוא גם חלה בקורונה.

*- הנשיא פוטין הודיע שהוא נכנס לבידוד עצמי אחרי שמספר מאנשי הפמליה שלו נדבקו בקורונה, יממה אחרי שנועד עם הנשיא הסורי אסד וביקר בתרגיל הצבאי הגדול זאפאד-2021. לפי הקרמלין, פוטין ישתתף בפסגת ארגון שנחאי לשיתוף פעולה ובפסגת הארגון לביטחון קולקטיבי באמצעות הווידיאו.

*- הוריקן ניקולס פגע בחצי האי מטגורדה, דרומית מערבית לחוף סרג'נט בטקסס, עם רוחות בעוצמה של 120 קמ"ש. הסופה צפויה להוריד כמות של 150 עד 300 מ"מ של גשם והחזאים פרסמו התרעות לכל אזור החוף של טקסס מפני הצפות נרחבות, גם במרכזים עירוניים כדוגמת יוסטון. הסופה צפויה לגרום להצפות גם בלואיזיאנה שעדיין מתאוששת מפגיעתו של הוריקן אידה לפני שבועיים.

*- הנשיא ג'ו ביידן יארח את ראשי הממשלות של הודו, אוסטרליה ויפן בבית הלבן ביום שישי הבא (24.9) – הפסגה הראשונה של מנהיגי מדינות הקוואד (Quad) שתתקיים פנים אל פנים אחרי שהם קיימו פסגת וידיאו במרץ האחרון.

לפי ההודעה, המנהיגים יתמקדו בחיזוק הקשרים ובשיתופי פעולה מול מגפת הקורונה, משבר האקלים, מרחב הסייבר וקידום אזור הינדו-פסיפי חופשי ופתוח (בלי להזכיר את סין במילה אחת).

*- ממשלת איחוד האמירויות הכניסה 38 אישים ו-15 ישויות לרשימת התומכים בטרור, בהם אדהם חוסיין טבחה, איש עסקים לבנוני שנחשב לאחד מאנשי הכספים הבולטים ביותר של חיזבאללה, ואחיו חסן טבחה. כמו כן, מופיעים ברשימה ארבעה אמירתים, שמונה תימנים, חמישה איראנים, שישה ניגרים, חמישה סורים, שישה ניגרים, שני עיראקים ואזרחים של הודו, אפגניסטן, סנט קיטס-נוויס, רוסיה, ירדן ובריטניה.

*- סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה על שיגור מוצלח של טיל שיוט חדש לטווח ארוך שפגע במטרה במרחק של 1,500 ק"מ. "היעילות והפרקטיות של תפעול המערכת קיבלו אישור באופן מצוין", נאמר בדיווח, שציין כי המנהיג העליון, קים ג'ונג-און, לא צפה בשיגור. "הפיתוח של מערכת הנשק הזו הוא אמצעי הרתעה יעיל נוסף שמבטיח את הביטחון של המדינה שלנו באופן עוצמתי יותר ומדכא את ההסתה הצבאית של הכוחות העוינים נגד קוריאה הצפונית".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות