מתוצאות פיסגת שרי החוץ: ישראל ורוסיה מחדשות הפעלת הקו האדום ביניהן

שרי החוץ של רוסיה וישראל הסכימו להפעיל מחדש את הטלפון האדום בין שני הצדדים, כלומר תיאום החיכוך במרחב הסורי, במהלך פגישתם במוסקבה לפני יומיים.

גורם ביטחוני אמר כי שני השרים דנו בכמה נושאים כלליים הקשורים להסכם הישראלי-רוסי, הפעלת הוועדה המשותפת והחייאת הטלפון האדום בין שני הצבאות, שבאמצעותם ישראל מודיעה לרוסיה על כל מתקפה על אתרים איראנים או אתרי חיזבאללה המאיימים על הביטחון הישראלי.

לישראל היה בעבר קשר ישיר עם הפיקוד הרוסי בבסיס חיל האוויר חמיימים בסוריה כדי להודיע ​​לו על תקיפה שעה עד שלוש שעות לפני, לכל היותר.

רוסיה תמכה לאחרונה בכוחות המשטר הסורי בהתמודדות עם המתקפות הישראליות, והודיעה על כך באמצעות דובר משרד ההגנה הרוסי. היא גם איפשרה לסורים להשתמש במערכת הנ"מ S300, שהדאיגה את ישראל.

מנגד, שר החוץ הישראלי יצר מגעים בניסיון לארגן פגישת פסגה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, לאחר החגים היהודיים, והפגישה עשויה להתקיים במהלך חודש אוקטובר.

לאתר החדשות הסורי "נדאא פוסט" נודע כי לראש הממשלה הישראלי יתלוו ראש המודיעין הצבאי וראש המוסד, בניסיון להציג רעיונות ישראלים חדשים לגבי נוכחותה של איראן בסוריה, ולפעול עם רוסיה לצמצום פעילותה מחד, כמו גם לדבר ולהחליף רעיונות על תוכנית הגרעין של איראן ועל האפשרות שישראל תתווך בין רוסיה לממשל האמריקאי.

הגישה האמריקאית החדשה היא להגיע לנוסחה מקובלת על שני הצדדים, המועילה לביטחון ישראל ומרחיקה את איראן מלהחזיק ביכולות לייצר נשק גרעיני.

בדיווחים קודמים אמר גורם יודע דבר ל"נידאא פוסט " כי רוסיה התירה לאחרונה לסוריה להשתמש במערכת ההגנה האווירית מסוג S300 לנוכח תקיפות ישראליות באתרים השייכים לצבא המשטר הסורי או לשירותי הביטחון שלה.

הגורם הוסיף כי מערכת זו נכשלה בשלוש הפעמים בהן השתמש משטר אסד לזיהוי מטרות או מטוסי קרב ישראלים.

לפני מספר שבועות נפלו רסיסים של טיל "קרקע אוויר" סורי בתל אביב, לאחר שהתפוצץ בגובה רב מעל הים. גורם יודע דבר אמר ל"נדאא פוסט "כי הטיל שוגר ממערכת ה- S300 הרוסית, שרוסיה איפשרה לאחרונה לצבא המשטר להשתמש נגד מטוסי קרב ישראלים שתקפו אתרים סורים ( ולא איראנים).

קרדיט לתמונות: הרשתות החברתיות