"אין מספיק אוכל לכולם": משבר מזון חריף בצבא סוריה מאלצו להוריד מוכנות

קבוצה של קצינים ומפקדי יחידות צבאיות דרשו מהפיקוד העליון של צבא סוריה לאפשר למתגייסים בצבא לצאת לחופשות ארוכות ולעבוד במשך 15 יום במהלך החודש כדי לפרנס את משפחותיהם, לאור משבר המזון החריף הפוקד את כל שדרת הצבא מאז שנה שעברה ומונע מזון בסיסי מהחיילים .

מאז שנה שעברה. עם מנות המזון שאינן מספיקות, נאלצו מפקדי הגדודים והיחידות שאינן פרוסות בחזיתות, במהלך חודש אוגוסט, להעלות בקשות לרמות הפיקוד הגבוהות יותר, לאפשר הפחתה של שעות השהיה של המתגייסים ביחידות הצבאיות ל -50% בלבד, כלומר לאפשר שלושה ימי שרות צבאיו-3 ימי חופשה למתגייסים שמבצעים את שירות החובה שלהם במחוזותיהם, ושבוע שבוע לאנשי מחוזות אחרים, כדי שאפשר יהיה לספק מספיק מזון לחיילים שבשרות.

מש"ק מאחת היחידות של דיביזיה 3 של צבא סוריה מאזור אלקטייפה אמר כי רוב החטיבות והפוג'ים של הדיביזיה שלחו את חייליהם,הגרים באזור ,  לחופשות של חצי מזמן השרות שלהם , לאחר ששלחו בקשות מתאימות מהדרג הממונה ולא קבלו תשובה עד כה.

מקורות יודעי דבר סיפרו כי חטיבות הגנה אווירית השייכות לדיביזיות הגנה אווירית 24 ו-26 , ודיויביזיות 1 , 9, 11, ו-8 העבירו בקשות דומות לדרג הממונה שלהן , ובעודן ממתינות לתשובה היחידות הרחוקות כבר החלו ליישם 50 אחוז מהזמן חופשה לחיילים והכל במטרה להביא למצב שכמויות המזון המסופקות יספיקו לחיילים שנותרו בבסיסים. חיילים מספרים כי מזה חודש הם אוכלים רק תפוחי אדמה ובצל וגם זה מסופק בכמויות שאינן מספיקות לכל החיילים המשרתים.

מאז שנת 2020 צבא סוריה חווה משבר תזונתי חריף .

בתחילת שנה זו פרסם בשאר אל-אסד חוזר המורה לצבא  לצמצם את מוכנות כוחותיו המזוינים ולחזור לשגרה כפי שהיו לפני עשר שנים.

על פי חוזר שפורסם ב -10 בינואר, רמת המוכנות במחלקות הכוחות המזוינים, על פי כל מחלקה, הופחת מ -66 ל -33% במפקדות המנהלתיות, ומ -80 ל -50% ליחידות הכפופות לה. באשר לכוחות היבשה והים, מוכנותם צומצמה מ -100 ל -80%, בעוד שמוכנות בתי החולים הצבאיים נותרה על 80%.