חוסל מומחה צבאי איראני בתימן האחראי על הפעילות הטקטית של החות'ים

בכירים בממשלת תימן הודיעו על הריגתו של מומחה צבאי איראני שהיה אחראי על הכשרת המיליציה החות'ית, כתוצאה מהתקפה אווירית של הקואליציה הערבית, במחוז מאריב, במרכז המדינה.

שר המידע והתרבות התימני, מועמר אל-אריאני, אמר כי המומחה הצבאי האיראני הוא "חיידר סריג'אן", והוסיף כי התקיפה הביאה למותו ולמות 9 נוספים.

הדו"ח אישר כי "סרג'אן" פעל בתחום האימון והשיקום, והוא הכין את תוכניות הלחימה הטקטיות של החות'ים. הוא נשלח למאריב במקומו של המפקד הצבאי מטעם  חיזבאללה, מוסטפא אל-גראואי – مصطفى الغراوي, שנהרג במהלך תקיפה אווירית בסוף מאי, באותו מחוז.

אל-אריאני הוסיף כי חידר סריג'אן פעל בתחום האימון והשיקום, והתמחה בהפעלת לוחמי חי"ר. הוא ציין כי "סרג'אן" הוא מומחה בהכנת תוכניות לחימה טקטיות, ועבד כמומחה בחזיתות החוף המערבי עד ה -5 ביוני 2021, וב -7 ביוני נשלח לחזיתות הלחימה במחוז  מאריב כדי לפעול במקומו של הבכיר מהחיזבאללה הלבנוני שנהרג, מוסטפא אל-ע'ראוי.

השר התימני הדגיש כי לאיראן יש תפקיד משמעותי בחוסר היציבות בתימן בכך שהם שולחים מאות מומחים ממשמרות המהפכה, ומובילים פעולות צבאיות בתחום הברחת סוגים שונים של נשק, כולל טילים בליסטיים ומל"טים.

אל-אריאני קרא לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון של האו"ם לנקוט עמדות נחרצות בנוגע להתערבותה ה-"בוטה" של איראן בענייני תימן, ותפקידה בהסלמת הפעולות הצבאיות ובערעור המאמצים להרגעת המצב והשכנת  השלום ולביסוסה.

ראוי לציין כי איראן הגבירהה את תמיכתה במיליציה החות'ית בחודשים האחרונים. ב -10 באוגוסט אמר גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקאי (הפנטגון) כי למרות השתתפות טהרן בשיחות נפרדות עם גורמים סעודים וארצות הברית כדי להקל על המתח באזור, איראן הגבירה מאוד את משלוחי הנשק המתקדם לחות'ים בתימן.

שלטונות איראן הגיבו לידיעה זאת בהכחשה מוחלטת של הרג קצין בכיר שלה בתימן.

مقتل عسكريين إيرانيين في غارة في مأرب | | صحيفة العرب