מל"טים ישראלים להגנת שדות הנפט של איחוד האמירויות

התקשורת הישראלית חשפה כי איחוד האמירויות הערביות משתמשים במזל"טים ישראלים כדי לפקח ולהגן על שדות הנפט של איחוד האמירויות ומוסדות אחרים.

העיתון הכלכלי הישראלי , גלובס , אישר כי חברת "פרספיטו" – "برسبيتو" הישראלית התקינה מזל"ט הפעלה אוטונומי באמירויות לצורך ניטור שדות נפט, חוות סולאריות ומתקני תשתית אחרים, במטרה למצוא ליקויים מבניים ובעיות הקשורות לאבטחה ובטיחות בזמן אמת.

על פי האתר הישראלי "i24", "הכטב"מים פועלים בכל שעות היום, ובתנאי חום קיצוני, וסורקים שטחים גדולים בעקביות וללא צורך בהתערבות אנושית".

הוא ציין כי "המטוסים ממריאים מתחנות העגינה שהוקצו להם, מבצעים בדיקות וחוזרים באופן עצמאי להטענה. הם מצוידים במערכת הדמיה יום ולילה, ומשתמשים ביכולות פענוח ובינה מלאכותית לניטור תקלות תפעוליות ואבטחה. "

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

החברה הישראלית נוסדה בשנת 2014, ונחשבת, על פי גלובס, לאחת מעשר חברות המזל"טים הטובות בעולם, עם 120 עובדים בתוך ישראל, ומרכז תצוגה וחדשנות בטקסס ובאוסטרליה, ומאז הקמתה, היא גייסה יותר מ -72 מיליון דולר.

אחד ממייסדי ובעלי החברה, אריאל אביטן, הסביר כי "היחסים הראשוניים עם האמירויות נוצרו לפני כשנה, וברגע שנחתמו "הסכמי אברהם" (נורמליזציה), העניין החל לזוז. "

הוא גילה שלפני הנורמליזציה," אמנם היה אינטרס משותף במהלך תערוכות ופגישות, אך לא ניתן היה ליצור יחסי עבודה של ממש, בהיעדר יחסים בין תל אביב לאבו דאבי ".

אביטן אמר, "על ידי עבודה עם חברות נפט ואנרגיה באיחוד האמירויות, המתמודדות עם אתגרים גדולים בתחזוקה ואבטחת צינורות נפט ואתרים המשתרעים על שטחים עצומים, יש לנו פוטנציאל להגיע לעסקים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים".

הוא ציין כי "החברה עובדת עם חברות אנרגיה, תשתיות ותקשורת גדולות בעולם, כולל חברת החשמל של פלורידה, דלק ארצות הברית, חברת תקשורת Verizon, חברת כריית ריו טינטו ומפעלי ים המלח בישראל".

אבו דאבי ותל אביב, בברכת נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, הודיעו ביום חמישי, 13 באוגוסט, 2020, בהודעה רשמית, כי "הסכם שלום ישראל-אמירתי (נורמליזציה)" הושג, לאחר יחסים סודיים שנמשכו בשנים קודמות.

לאחר מכן הודיעה ממלכת בחריין על נורמליזציה של יחסיה עם ישראל ב- 11 בספטמבר 2020 וסודן הודיעה על נורמליזציה של יחסיה עם ישראל ביום שישי בערב, 23 באוקטובר, וב -10 בדצמבר 2020, נודע על נורמליזציה בין מרוקו וישראל.

הודעת מדינות אלה על נורמליזציה עם תל אביב וחתימת הסכמים בבית הלבן עם ישראל בחסות וושינגטון, גרמו למצב של זעם עממי ורשמי ברשות הפלסטינית, שגינתה את הצעד הזה.

حقول النفط الإماراتية