מחקר: חמישה סימנים לאיתור אנשים עם קורונה דרך הציפורניים

מומחי בריאות מצאו כמה סימנים ברורים המופיעים על הציפורניים שיכולים להצביע על כך שאדם נדבק בנגיף הקורונה (Covid 19).

על פי המאמר שפרסם אתר "שיחה – CONVERSATION", העוסק בפרסום מחקרים הקשורים לבריאות הציבור, יש חלק בגוף בו מופיעה השפעת נגיף הקורונה, שהוא הציפורניים.

היפה ביותר במאמר הוא שיש 5 משתנים בלבד שחושפים את הדבקות האדם בנגיף.

*- הראשון שבהם הוא הופעת קווים אופקיים על הציפורניים, הידועים בשם " קווי מייס ", המופיעים גם על ציפורניהם של אנשים עם כשל לב ומחלות זיהומיות כגון מלריה ולימפומה .

*- מה שמכונה " קוויו של בו " באים כסימן שני לזיהום, שהן לחיים עמוקים המשתרעים על פני רוחב הציפורן. הקנדים רשמו את הופעתו של פס מסוג זה, המופיע בדרך כלל לאחר שאדם נדבק בנגיף.

*- הרופאים זיהו במאמר את הופעתה של קשת אדומה בבסיס הציפורן כסימן שלישי להדבקה בנגיף הקורונה, כאשר בבסיס הציפורניים מופיעה קשת אדומה.

מדעני הבריאות סיווגו את הסימפטום הזה כסימן המהיר ביותר לזיהום של אדם בנגיף הקורונה, מכיוון שתסמין זה רשם הופעה מהירה תוך יומיים לאחר ההדבקה של כמה חולים בנגיף הקורונה, והוא נמשך כשבוע לפני שהציפורן חזרה לצורתה הרגילה.

*- הרופאים עקבו אחר הופעת קצוות כתומים בקצה הציפורן כסימן רביעי להידבקות בנגיף הקורונה, החוקרים אישרו כי הצבע הופיע באופן מוחשי 16 שבועות לאחר שאובחן החולה בנגיף.

*- " ציפורניים גבוהות הן הסימן החמישי והאחרון מבין התסמינים המנבאים הידבקות של אדם בנגיף.

נראה כי הציפורן של האדם הנגוע נפרדת לשני חלקים, ומצב זה נקרא לעתים קרובות "נשירת ציפורניים", וסבורים כי היא מתרחשת עקב הפסקה זמנית של צמיחת הציפורניים.

ציפורני קורונה:

קרדיט לתמונה – Tim Spector –  professor of genetic epidemiology at King's College/ZOE