תצא"ות סותרות טענות הרוסים: ישראל הרסה את שה"ת הצבאי דבעה בסוריה

ב -22 ביולי, מטוסי קרב ישראלים תקפו מספר אתרים של כוחות משטר אסד באזורים הכפריים של מחוז חומס, אך ממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי מערכותיו יירטו את כל הטילים.

סגן ראש "מרכז הפיוס" הרוסי בסוריה, תא"ל ואדים קולט, טען כי שני מטוסי קרב ישראלים מדגם F-16  ירו 4 טילים מונחים מהמרחב האווירי הלבנוני לעבר מספר אתרים במחוז חומס.

קולט הוסיף – על פי סוכנות הידיעות ספוטניק – כי "מערכות ההגנה האווירית הרוסיות (Buk -M2E) של כוחות משטר אסד הפילו את ארבעת הטילים והשמידו אותם".

תמונות לוויין מכחישות את הטענות של רוסיה

עם זאת, תמונות לוויין חשפו את שקר הטענות של רוסיה על יירוט כל הטילים הישראליים ששוגרו לבסיסי "המשטר" ומיליציותיו באזור הכפרי של מחוז חומס.

תמונות – שפורסמו על ידי מומחים בטוויטר – הראו אזורי הרס גדולים שהותירו הטילים הישראלים בשדה התעופה הצבאי של דבעה (בסיס אל -קוסייר), שם נהרסו המסלול ודירי המטוסים.

תמונה

גורמים מקומיים אישרו כי הטילים הישראליים פגעו באתרים צבאיים השייכים ל"חיזבאללה" הלבנוני בשדה התעופה הצבאי של דבעה הסמוך לאזור אלקוסייר, ממערב לחומס, והצליחו להשמיד מחסני נשק ותחמושת.

שדה התעופה אל-דבעה הוא אחד האתרים הצבאיים הבולטים המזוהים עם המיליציה "חיזבאללה" הלבנונית, לאחר שהשתלטו עליו, לפני שנים, וכן על רוב האזורים הכפריים  במערב מחוז חומס במהלך לחימתו לצד כוחות משטר אסד. החיזבאללה משתמש במתקני שדה התעופה לאחסון נשק וטילים, והוא הופצץ יותר מפעם אחת.

ימים לאחר תקיפת שדה התעופה של דבעה, ספינה ישראלית הותקפה בצפון ים עומאן, וערוץ איראני "אלעלם" דיווח – תוך שהוא מצטט מקורות יודעי דבר – כי התקיפה על הספינה  באה בתגובה להפצצה על שדה התעופה אלדבעה בסוריה.

ראוי לציין כי במהלך השנים האחרונות תקפה ישראל  מהאוויר מאות פעמים בסוריה, ובמיוחד אתרים של כוחות משטר אסד ויעדים של מיליציות איראניות, ובראשן "חיזבאללה" הלבנוני.
الأقمار الصناعية تكذّب روسيا.. إسرائيل دمّرت مطار الضبعة في حمص
קרדיט לתמונה: ספוטניק הרוסית