הצי הסעודי משיק אניית מלחמה חדישה עם מערכת ניהול קרב מתוצרת מקומית

כוחות הצי המלכותיים הסעודיים חגגו, בשבת, את השקת הספינה הרביעית במסגרת פרויקט "סרוואט" – "السروات", והיא מדגם קורבט –  "אואנטי -أفانتي  2200", אשר נקראה רשמית על שם הוד מלכותו המלך "ג'זאן".

טקס ההשקה, בו השתתפו גורמים סעודים וספרדיים, התקיים במספנ של חברת  נבנטיה בספרד.

במהלך טקס ההשקה של הספינה אמר מפקד כוחות הים הסעודיים, רב אלוף פאהד בן עבדאללה אל-גופאילי: "פרויקט סראוואט יתרום להעלאת רמת המוכנות של כוחות חיל הים המלכותיים הסעודיים, לשיפור הביטחון הימי במדינה והאזור והגנה על האינטרסים האסטרטגיים החיוניים של הממלכה. "

על פי דיווח של סוכנות הידיעות הסעודית "ואס" , הוסיף אל-גאופיילי: "אוניות הפרויקט מהוות תוספת חשובה ליכולות כוחות חיל הים המלכותיים בסעודיה בהגנה על האינטרסים הימיים של הממלכה ושיפור היכולות הטכנולוגיות של התעשיה הצבאית הסעודית. "

על פי הסוכנות, האוניות של פרויקט סראוואט ייחודיות בכך שהן כוללות את מערכות הלחימה העדכניות ביותר לטיפול בכל האיומים מהאוויר, על פני השטח והים, כמו גם מערכות הלוחמה האלקטרונית שיכולותיהן עולות על רבים מציי הים העולמיים.

פרויקט סראוואט כולל שירותי הדרכה לצוותים, סימולטורים להכשרה, לוגיסטיקה ותמיכה טכנית ולוגיסטית לאורך זמן .                     .

על פי "ואס", אח"י המלך "ג'זאן" וכל שאר הספינות של פרויקט סראוואט יצויידו במערכת לניהול קרב , שהיא פיתוח סעודי ב- "100%", ושמה  "HAZEM- חזם", אשר פותחה על ידי חברות סעודיות  וצוות עבודה משולב כחלק ממשימת חברת "סמי נאבנטיה" – "سـامي نافانتيـا"  במסגרת פרויקט אוונטי – أفـانتي 2200.

ערב הסעודית מובילה קואליציה צבאית לתמיכה בממשלת תימן הלגיטימית בהתמודדות עם המורדים החות'ים הנתמכים ע"י איראן.

جرت مراسم التعويم التي حضرها مسؤولون سعوديون وإسبان