מפקד חיל הים האיראני: ישראל רק יכולה לחלום להיות נוכחת ליד חופינו

בנאומו בתוכנית טלוויזיה ששודרה בערב שבת אמר מפקד חיל הים אדמירל חוסיין חנזאדי כי הביטחון בגבולות הים האיראניים הוא גבוה מאוד ואמר שזה כמו "חלום" עבור ישראל להיות נוכחת ב-"גיאוגרפיה שלנו ".

חנזאדי גם אמר כי לחיל הים האיראני יש נוכחות משמעותית במזרח ובצפון האוקיאנוס ההודי.

הוא הוסיף, "האוקיאנוס ההודי, כאוקיאנוס השלישי בגודלו בעולם, מוכה בפיראטיות בשנים האחרונות, ומרכזי חוסר ביטחון נוצרו במפרץ עדן."

Iran says it has added two mini submarines to its naval fleet | Arab News

הוא התייחס גם לסבב אירוח הסימפוזיון הימי של האוקיאנוס ההודי (IONS) מאיראן לצרפת, באומרו: "אירוח הכנס השישי של סימפוזיון ה- IONS בשנת 2018 הופקד בידי איראן. צרפת נבחרה כמארחת הבאה. באותו סימפוזיון שאלנו את הצרפתים היכן הם יקיימו את הפסגה הבאה? והם ענו לנו בפאריס ואמרנו שאם אתה משתתף בסימפוזיון בגלל האי ראוניון, ועליך לקיים את הסימפוזיון הבא באי הזה. "

ה- IONS הינה יוזמה וולונטרית המבקשת להגביר את שיתוף הפעולה הימי בין חיל הים של מדינות חוף הים באזור האוקיאנוס ההודי על ידי מתן פורום פתוח וכולל לדיון בנושאים ימיים רלוונטיים לאזור.

ל- IONS  עשרים וארבע חברים, ביניהם בנגלדש, הודו, האיים המלדיביים, פקיסטן, סרי לנקה, איראן, עומאן, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, קניה, מאוריציוס, מוזמביק, דרום אפריקה, טנזניה, צרפת, אוסטרליה, אינדונזיה, מיאנמר, סינגפור, מלזיה , סיישל, תאילנד, איי טימור  ובריטניה.

ישנם גם 8 משקיפים: סין, גרמניה, איטליה, יפן, מדגסקר, הולנד, רוסיה וספרד.

חנזאדי התייחס גם לביקורו האחרון באי ראוניון שבבעלות צרפת, ואמר כי בשולי הסימפוזיון הוא נפגש עם מפקדי חיל הים הגרמני, ההולנדי והצרפתי וחזר על עמדתה הנחרצת של איראן על הקואליציות האזוריות שבהןן הן ( צרפת, גרמניה והולנד) חברות.

"העלינו את הנושא והם גם אמרו שהם יעבירו את עמדות הרפובליקה האיסלאמית לבירותיהם ונראה שהאירופאים מתכוונים להפריד את דרכם מהאמריקאים", העיר.

מפקד חיל הים אמר כי נראה כי האירופאים נמצאים תחת לחץ מצד האמריקנים.

The Iranian Nuclear Program as a Catalyst for the Israel-UAE Peace Agreement

על שיתוף הפעולה הבינלאומי לביטחון ימי בנושא מרכז התיאום הבינלאומי שייפתח בקרוב בצ'בהאר, אמר אדמירל חנזאדי כי איראן חושבת מזה זמן רב להקים מרכז שיוביל את מאמצי הביטחון הימי בסימפוזיון IONS.

"מרכז זה מוקם לראשונה באזור החופשי – צ'בהאר. המאמץ העיקרי של מרכז זה יהיה לאסוף נתונים מהשטח ולשלוט באזור צפון האוקיאנוס ההודי.

יש לשתף מידע זה בין מדינות ולהפסיק כל פעילות המפריעה לביטחון הימי. המרכז יכול גם לבצע פעולות ימיות ", הדגיש.

הוא המשיך ואמר שכרגע חיל הים נמצא בקשר ישיר עם כל המדינות החברות ב- IONS.

מפקד חיל הים הדגיש גם את שליחת צי צבאי לאוקיאנוס האטלנטי, באומרו: "ספינת מקראן היא נמל ימי נייד והיא דוגמא  טובה ליכולות שלנו בים הפתוח. "סאהנד" הפליגה במשך 400 יום מאז בנייתה, שמראה שיש יכולת וידע רב בקרב בני הנוער של המדינה הזו. "

כיום הרפובליקה האיסלאמית היא מדינה המנסה לקבוע נוכחות גם באזור האטלנטי, קבע חנזאדי.

"כמובן שחלק מהנוכחות הזו נובעת מכך שהאמריקנים אמרו שהאיראנים אינם יכולים להיות נוכחים באוקיינוס ​​האטלנטי", הדגיש.

מפקד חיל הים, האיראני אמר שיש לו מסר מיוחד כאשר אניות צי של הרפובליקה האיסלאמית נמצאות בכף התקווה הטובה ובאוקיאנוס האטלנטי.

"לא תכננו להיות במפרץ מקסיקו בכלל. ארצות הברית חוששת שהיום, לראשונה בתולדות איראן, נפתחו בפנינו שערי האוקיינוס ​​האטלנטי ", ציין.

"יום אחד מנהיג המהפכה האסלאמית אמר לנו לתכנן לנסוע למדינה כמו גמביה, שם האמריקנים החלו בעבדות", אמר.

חנזאדי ציין כי גם לנוכחות הצי האיראני, המייצג מדינה שתומכת במדוכאים, יש מסר מיוחד, ואגב כך, הצי של איראן היה נוכח בגמביה בשבוע שעבר.

"האמריקנים הקימו בסיסים סביבנו לאורך השנים, והיום הם מבועתים כשאנחנו במרחק של 5,000 ק"מ מהם. הפחד הזה נובע מכך שנוכחות איראן שוברת את ההגמוניה של ארצות הברית", הדגיש הקצין הבכיר.

חנזאדי הוסיף כי היום מתבצעות פעולות טרור ימיות בים סוף, ובמצב שהנפט האיראני נמצא תחת אמברגו, הם מבקשים לפגוע במכליות איראניות.

על המצב הביטחוני בגבולות הימיים במדינה אמר אדמירל חנזאדי כי ביטחונם של הגבולות הימיים האיראניים הוא גבוה מאוד ואין מצב שספינה תהיה נוכחת באזור זה ולא תהיה במעקב מפעם לפעם.

מזל"טים של חיל הים וחיל האוויר יצרו יכולת טובה לספק אבטחה מוחלטת לאזורי המשימה של הצבא ואפילו לאזורי המשימה של משמרות המהפכה, והוסיף את שורת המחץ שלו – “For Israel to be present in our geography is like a dream ”  (ישראל רק יכולה לחלום להיות נוכחת ליד חופינו)

"בעתיד הלא רחוק, ספינה לאיסוף מודיעין ראשונה תצטרף לחיל הים ותחבור לכלי שייט שלנו באוקיינוס", סיכם.