דובאי מחפשת 100,000 מתכנתים

שליט דובאי, השייח 'מוחמד בן ראשיד אל מקטום, הודיע ​​ביום שבת על השקת תכנית לאומית להכשרת מתכנתים, בשיתוף עם חברות בינלאומיות גדולות, במטרה להכשיר עשרות אלפי מתכנתים ולהקים מאות חברות דיגיטליות בשנים הקרובות.

השייח חשף בציוץ בטוויטר כי התוכנית תהיה בשיתוף פעולה עם מספר חברות גדולות, בהן גוגל, מיקרוסופט, אמזון, "סיסקו", "יבמ", "לינקדאין" ופייסבוק.

שליט דובאי הדגיש כי התכנית נועדה "להכשיר ולמשוך 100,000 מתכנתים ולהקים אלף חברות דיגיטליות גדולות תוך 5 שנים."

הוא הוסיף כי ממשלתו מבקשת "להגדיל את ההשקעה המופנית כלפי חברות סטארט-אפ מ -1.5 מיליארד ל -4 מיליארד דירהם."

בציוץ אחר אמר השייח 'מוחמד בן ראשיד, "התוכנית הלאומית למתכנתים היא צעד חדש לבניית הכלכלה הדיגיטלית שלנו במסגרת התוכניות הלאומיות החדשות שלנו. העולם משתנה .. מהירות השינוי הדיגיטלי הולכת וגדלהה. צורת הכלכלה תהיה שונה .. אופי המקצועות ישתנה .. וההישרדות תהיה קלה יותר עבור אלה שיהיו מוכנים ומהירים ביותר ומתעדכנים בשינויים החדשים בעולמנו.

הודעה זו משקפת את האינטרס של מדינות המפרץ למשוך ענקיות טכנולוגיה עולמיות במטרה לפתח את יכולות הצעירים אצלם, במיוחד בתחום התוכנה.

השבוע בחרה אפל בבירת סעודיה, ריאד, להקים את המטה הראשון של האקדמיה למפתחים שלה, בצעד שהחברה נוקטת לראשונה במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

על פי סוכנות העיתונות הסעודית, "SPA", השלב הראשון בהפעלת האקדמיה יתמקד במתכנתות ומפתחות, כתמיכה במאמצי העצמת נשים.

אפל מקימה את האקדמיה שלה בשותפות עם הפדרציה הסעודית לאבטחת סייבר, תכנות ומזל"טים, המיוצגת על ידי האקדמיה של Tuwaiq, בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת הנסיכה נורא בתו של עבדול רחמן.

محمد بن راشد.. حاكم دبي | العالم الإسلامي | الجزيرة نت