מבזקי חדשות ליום 9-7-21. מתעדכן

*- עיראק: עפ״י מספר דיווחים לפני זמן קצר שוגר טיל נ״מ לעבר כלי טייס אמריקאי בשמי אלנח׳יב, מערב המדבר העיראקי. נכון לרגע זה לא מוכרת פגיעה כלשהי בכלי הטייס ואין נפגעים. (עולם החדשות בטלגרם)

*- חיל האוויר הרוסי ערך משחקי מלחמה הכוללים שימוש במפציצים האסטרטגיים בעלי יכולת לשאת נשק גרעיני
ממשרד הביטחון הרוסי נמסר כי המפציצים האסטרטגיים Tu-160 ו- Tu-95 המריאו מבסיסם באזור סרטוב על נהר הוולגה וטסו יותר מ -4,000 ק"מ ושיגרו טילי שיוט לעבר יעדים באזור הארקטי, הטילים "פגעו" בהצלחה ביעדים שהוגדרו. התרגילים כללו גם את מפציצי ה- Tu-95 הממוקמים במזרח הרחוק של רוסיה.
הצבא הרוסי הגדיל את מספר התרגילים שלו לאחרונה על רקע המתיחות מול המערב.

*- איראן: מעצר של 3 עובדי תחנת כוח באשמת חבלה בתשתיות

לפי הדיווח שלושה חשודים באחת מתחנות הכוח החשובות במדינה, האחראית על ייצור ואספקת חשמל לערים הגדולות, נעצרו על ידי גורמי הפיקוח. הם מואשמים בשיתוף פעולה עם קבוצות מהפכניות. העצורים מואשמים כי פעלו להשמיד ולהשבית חלק מתחנת הכוח ולגרום להפסקות חשמל תכופות בכמה ערים גדולות.

בהודאות שנמסרו התגלה כי אנשים אלה אורגנו על ידי חלק מהגוף הנגד-מהפכני מחו"ל. פעולות מעצר של שאר מבצעי הפעולות נמשכת ומידע נוסף יפורסם.

*- סגן מזכ"ל חזבאללה, נעים קאסם: הישראלים איבדו את היכולת ליזום ומהמרים על פוליטיקה, אנחנו לא סומכים על המדינות הגדולות.

*- המלצה צרפתית להקים במהירות כוח רב לאומי שיכנס באופן מיידי ללבנון ויסייע לייצב את המדינה לפני שתיפול לידים איראניות בסיוע חיזבאללה.

*- רוסיה: אם מצב הגבול בין אפגניסטן לטג'יקיסטן יחמיר, אנו מוכנים לשלוח חיילים לאזור.

*- מדינת ישראל צפויה לסבסד את מי השתייה של הירדנים בכ־40 מיליון ש"ח. זאת, לאור הרחבת הסכם המים בין שתי המדינות והחלטת ראש הממשלה נפתלי בנט להיענות לבקשת ירדן להכפיל את כמות המים שישראל מעבירה לה.

*- עיתון אל -אחבר : בעוד המתווך המצרי והצד הפלסטיני ממתינים לתגובת ממשלת הכיבוש בנוגע למצב ברצועת עזה ועסקת חילופי השבויים, ההתנגדות הפלסטינית העלתה את מפלס האיומים על ישראל , במקביל להעלאת רמת ההכנות בשטח. לעימות צבאי חדש. לדברי גורם בהתנגדות, ששוחח עם אל-אחבר , הפלגים הסכימו במהלך פגישותיהן האחרונות, ולאחר מגעים עם מתווכים בימים האחרונים, להתחיל להתכונן לעימות מחודש אם ישראל תמשיך במדיניותו הנוכחית. המקור אישר כי ההתנגדות כבר החלה בהכנות אלה, לקראת סבב שלא יתחיל בהדרגה מעוטף עזה כפי שישראל מצפה, אלא ישירות בירי על ערי המרכז
המקור טען כי "אין להתנגדות הפלסטינית מה להפסיד והיא מוכנה להיכנס לעימות צבאי כדי לשבור את המצור , והזהיר את ראש ממשלת ישראל , נפתלי בנט, כי "די בעימות כזה כדי להפיל את ממשלתו ולהראות לציבור את חוסר היכולת שלו ואת כישלונו להתנהל בממשלה כזו עם הבדלים שונים .

*- מזכל האו"ם גוטרס מזהיר: הקורונה מתפשטת מהר יותר מהחיסונים.

*- הכסף מדבר ובגדול : "אפל" בוחרת בריאד כמטה הראשי של האקדמיה שלה במזרח התיכון. בקרוב אפליקציות גט טקסי רק לגמלים .

*- איראן חושפת השבוע גרסת טיל בליסטי ממשפחת פתאח לטווח קצר שיכול לשמש בגרסאות מסויימות כטיל חוף-ים.