שריפת ענק פרצה במפעל ממערב לטהראן

התקשורת הממלכתית האיראנית דיווחה ביום שני כי שריפת ענק פרצה במפעל הנמצא על הכביש המהיר המקשר בין הערים כרג' –  كرج  לבין הבירה טהראן.

דובר מכבי האש של עיריית טהראן, ג'לאל מאלקי, אמר בהודעה לעיתונות כי "שריפה רחבת היקף פרצה במחסן או מפעל בדרך לעיר כרג ', מערבית לבירה טהרן."

מלקי הוסיף, על פי מה שדווח באתר "חדשות דחופות"  – ”الأخبار العاجلة“ המקומיות, כי "הכבאים נמצאים כעת בזירת האירוע", מבלי למסור מידע נוסף על היקף האבדות והנזקים.

הוא ציין כי "העשן הבוקע מאש זו נראה למרחקים גדולים", אך הוא לא גילה פרטים נוספים על האש.

עם זאת, אתרי חדשות מקומיים מסרו כי "השריפה פרצה במחסני רשות המקרקעין בדרך הישירה לכרג '."

סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים", המקורבת למשמרות המהפכה, ציטטה מקורות מקומיים באומרם כי "השריפה פרצה בכמה אתרי איחסון ומחסנים".

המקורות, שהסוכנות האיראנית סירבה לחשוף , אמרו: "עד כה לא דווח על נפגעים או מקרי מוות."

בעיר כרג ', שהיא מרכז מחוז אלבורז בצפון איראן, ישנם מפעלים ומחסנים רבים, והיא ממוקמת 20 ק"מ מערבית לטהראן.

ביוני האחרון איראן הייתה עדה לשריפות ופיצוצים שאירעו במתקנים ומפעלים חיוניים רבים במדינה.

החמורה ביותר מבין השריפות שגרמו נזק גדול היתה בתחילת יוני, בבית זיקוק מדרום לבירה טהרן.

בכירים איראנים הצהירו אז כי השריפה שפגעה בבית הזיקוק "תנד ג'ויאן" –  ”تند جويان“ הביאה להשמדת 18 מכלי דלק ענקיים (טנקרים), בנוסף לשרפת 20 אלף חביות מזוט.

בשני במאי האחרון פרצו שריפות ופיצוצים בכמה מפעלים, החמורים שבהם התרחשו במפעל כימיקלים באזור שכוהיה – شكوهيه שבעיר קום, מה שגרם לפציעתם של לפחות 4 אנשים ונזקים כספיים משמעותיים.

בדרך כלל הרשויות האיראניות לא מודיעות באופן רשמי על הסיבות לשריפות ופיצוצים המתרחשים מעת לעת בערים שונות, ולעתים הן מייחסות אותם לקצר חשמלי.