עומאן נערכת לקבל את המסוק הראשון מסוגו באזור

חברת התעופה של עומאן – אל שרקייה, תהיה המפעילה המסחרית הראשונה של שירותי תעופה אנכיים בסולטנות עומאן, וכי היא תקבל בקרוב מסוק מתוצרת חברת  איירבוס מדגם  H145D3 בעל חמישה להבים.

טריק אל ברוואני, מנכ"ל חברת התעופה אל-שרקיה, אמר כי הם נערכים "להוסיף את המסוק הראשון מדגם H145D3 לצי שלנו", וציין כי זה "ימלא מספר משימות מגוון, יתמוך ביעדים שלנו, בתחום הפעילות וישפר את יכולתה של חברת אל שרקייה לתמוך בחזון עומאן 2040, לשרת יותר לקוחות.

כלי התקשורת המקומיים ציטטו גם את אדם אל ראשידי, המנהל המסחרי של חברת אל שרקייה, באומרו: "המסוק ישפר את יכולות התעופה של אל שרקיה לתמוך במגזרים שונים בסולטנות, כמו תחום הנפט והגז, שירותי אמבולנס רפואי אווירי ופעילויות ימיות, והמסוק יכול להכיל 8 נוסעים בנוסף לשני טייסים".

H145 - Light twin - Airbus

הוא ציין כי המטוס החדש יתחיל את משימותיו במתן שירותי אמבולנס אווירילמחוז דקם, ויהיו עוד הסכמים שייחתמו גם עם חברות אחרות.

על פי הצהרתו ל"סוכנות הידיעות עומאן ", החברה תפעל בימי שישי ושבת לארגן טיולי תיירות במוסקט וטיולים מיוחדים לג'בל אל אחדר, סוהר וסור, ותארגן טיולים למגזר המסחרי לחברות טלקומוניקציה וקבלנות בהובלת שירותי מטען וסיור אווירי.

מסוק H145D3 הוא בעל יכולות לבצע משימות מסוגים שונים, והוא המסוק הראשון מסוגו שנמסר למדינה כלשהי במזרח התיכון.

Closing the loop with Helionix Step 3 - Helicopters - Airbus

התמונות באדיבות חברת איירבס