חברה גרמנית ייצאה כימיקלים לסוריה ששימשו ,ככל הנראה, לייצור גז סארין

תחקיר של עיתון בשוויץ העלה כי גרמניה ייצאה כימיקלים לסוריה שככל הנראה שימשו את משטר אסד בייצור נשק כימי וגז סארין – السارين .

אתר החדשות הגרמני באינטרנט –  "DW" ציטט את תחקיר העיתון השווייצי – SonntagsZeitung, ביום ראשון, בה נאמר כי כימיקלים , מהם ניתן לייצר את הגז הרעיל – סארין , הגיעו לידי המשטר הסורי אחרי שחברת התרופות הסורית –  MPI הזמינה אותם מחברה שוויצרית בבעלות גרמנית  – חברת Printage " .

הדו"ח הוסיף כי חברת התרופות הסורית –  MPI קיבלה ,לבסוף ,רק כ -20 אחוזים מהכמות המוזמנת, וכי לא ידוע מה קרה עם שאר הכמות שהוזמנה ולא הגיעה לשערי החברה.

תא"ל זאהר אל-סאכת – زاهر الساكت, עריק ממשטר אסד, אמר בהצהרה כי "בוודאי, בלי שום ספק, חומרים אלה שימשו לייצור נשק כימי".

הוא ציין כי לחברות התרופות הסוריות יש קשר ישיר עם מרכז המחקר המדעי של תוכנית הנשק הכימי של המשטר, וכי חברות אלה סייעו לעקוף את ההחלטה לאסור על ייצוא חומרים המשמשים לייצור נשק כימי לסוריה .

חברה גרמנית ייצאה כימיקלים למשטר בסוריה, ככל הנראה שתשמש לייצור סארין

על פי הדיווח, החברה השוויצרית אישרה כי "אספקת החומרים הללו אינה הפרה של החוק", וחברת "Printage" הגרמנית ציינה כי ההזמנה כללה כימיקלים "איזופרופנול ודיאתילמין", וטענה כי חברת התרופות הסורית הצהירה כי תשתמש בחומרים אלה כדי לייצר כדורים לשיכוך כאבים.

הדו"ח ציין כי חומרים אלה יובאו ממחוז "דיסבורג" שבמערב גרמניה לעיר בזל, מקום מטה החברה השוויצרית שבבעלות חברת" Printage ", וכי עם חומרים אלה ניתן  לייצר את הגז הרעיל – סארין, עימו הפציץ המשטר אזורים אזרחיים בסוריה שנמצאו  מחוץ לשליטתו.

חברת "Printage" אישרה כי אספקת שני החומרים עמד בכל תנאי החוק, וציינה כי משרד מזכ"ל משרד הכלכלה השוויצרי אישר כי החברה עמדה בכל הוראות הייצוא לחברת MPI הסורית, וכי משרד מזכ"ל משרד הכלכלה בשוויץ בדק את הנושא שוב באופן מקיף בשנת 2018 ולא מצא שום חריגה מהנהלים ומהחוק.

مجزرة كيماوي خان شيخون.. 4 سنوات من انتظار العدالة

התקפות גז סארין בסוריה

בנובמבר השיגה רשת השידור הגרמנית –  "דויטשה פילה" והעיתון "דר שפיגל" עדויות של סורים, שהוגשו ליחידה לפשעי מלחמה בגרמניה, החוקרת את התרחשותם של התקפות גז הסארין בסוריה.

שתי העדויות אישרו כי באוגוסט 2013 הפציץ המשטר בטילים בעלי ראשי נפץ שהכילו גז סארין על מזרח אלרוטה שבפאתי דמשק, ותיארו את היום הזה כ-"יום הדין ".

המצפה הסורי לזכויות אדם תיעד את הריגתם של 91 אזרחים, בהם 32 ילדים ו -23 נשים, בנוסף לפציעתם של 520 אזרחים בתקיפה הכימית שביצע המשטר על העיר חאן שייחון בשנת 2017.