הערכה: ארה"ב מאמצת מדיניות המב"מ הישראלית נגד הפרוקסי של איראן

נראה כי ארה"ב לומדת היטב את המערכה שישראל מנהלת נגד אויביה המקיפים אותה מכל עבר.

מה שבעיקר משך את התשומת לב האמריקאית , וככל הנראה ממשל הנוכחי מאמץ אותה בכל לב, הוא "המב"מ (המערכה בין המלחמות) " שאומץ על ידי ישראל בכוונה לדחות ככל האפשר את הצורך לצאת למערכה צבאית גדולה ויקרה, לא רק בכסף אלא גם בחיי חייליה.

במערכה הנוכחית ישראל מגיבה מיד ובמקום שהאיום מתפתח תוך הימנעות מגרימת נזק לצד השני שיאךץ אותו לדרדר את המצב בעצם תגובתו.

הם כנראה מעריכים שמה שטוב לישראל, באזור המזרח התיכון , ואף עובד היטב, ככל הנראה יהיה גם טוב עבורנו!!!

ארצות הברית פתחה לאחרונה בתקיפות אוויריות על מיליציות הנתמכות על ידי איראן בסוריה ובעירק, ומשקפות את תוכנית הממשל למנוע מחמושים וטהראן לבצע או לתמוך בהתקפות נוספות על כוחות או מתקנים אמריקאים, וזאת במקום לפתוח במתקפה צבאית רחבת היקף, אומרים גורמים אמריקנים.

וושינגטון פוסט , בצטטו גורמים רשמיים, אומר כי ההחלטה של נשיא ארה"ב  ג'ו ביידן, ביום ראשון שעבר, להוציא לפועל תקיפות אוויריות נגד מיליציות איראניות בעיראק ובסוריה הראתה כיצד הממשל מתכונן להתמודד עם התקפות על כוחות ארה"ב ומתקנים באזור.

غوتيريش يدعو لعدم التصعيد.. قصف يستهدف قوات التحالف الدولي بسوريا وبلينكن:  نأمل أن تكون رسالة غارة الأحد قد وصلت | عراق أخبار | الجزيرة نت

לדברי הגורמים הרשמיים, "ארצות הברית תגיב בכוח גם אם לא היו לצבא האמריקאי הרוגים או פצועים."

"יש לנו אחריות להוכיח שלתקיפת אמריקנים יש השלכות, בין אם התקפות אלה גורמות לנפגעים ובין אם לאו", אמר בכיר בממשל לעיתון, "אם נותקף – נגיב."

מסר זה, שהועבר לאיראן בערוצים דיפלומטיים, מייצג שינוי במדיניות שלאחר עידן הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לפי העיתון.

תחת טראמפ, שקיווה להוציא את הכוחות האמריקניים מהמזרח התיכון, וושינגטון התוותה קו אדום אחר: ניסיון פגיעה באזרחים או באנשי צבא אמריקאים תוביל לתגובה צבאית אמריקאית.

בכירים בממשל ביידן מאמינים כי המדיניות האמריקאית בעבר  לא עשתה די כדי להרתיע את גל התקפות הטילים "הלא קטלניות" על מתקנים אמריקאים בעירק שהתרבו באופן דרמטי בשנים 2019 ו- 2020 לאחר שממשל טראמפ פרש מהסכם הגרעין באיראן והטיל סנקציות כלכליות רבות על טהרן.

המדיניות החדשה, שנועדה להרתיע מתקפות קטלניות ולא קטלניות, מעלה שאלות לגבי מה ימנע מתקיפות הדדיות לצאת משליטה וכיצד התכתשויות כאלה מקדמות את מטרתו הסופית של ממשל ביידן להסגת כוחות ארה"ב מהמזרח התיכון? על פי עיתון.

أميركا تستهدف ميليشيات إيرانية بسوريا والعراق.. الحشد الشعبي يهدد بالرد

"אנו נגיב, ובתגובה זו, אנו רוצים לוודא, ככל האפשר, שנפגע ביעדים הקשורים להתקפות נגדנו", מצטט העיתון גורם בכיר בארה"ב.

שלוש התקיפות שבוצעו על ידי מטוסי חיל האוויר האמריקאי, ביום ראשון האחרון, כווונו למתקני אחסון נשק ששימשו את גדודי חיזבאללה עיראק וגדודי "סיד אל-שוהאדה" , כך על פי משרד ההגנה האמריקני (הפנטגון).

מצד שני, טילים נורו לעבר כוחות ארה"ב בסוריה ביום שני, ככל הנראה כתגובה לתקיפות אוויריות של ארה"ב.

ביום שלישי אמר גורם צבאי אמריקני כי כ -34 טילים נורו במהלך התקיפה, אך לא דווח על נפגעים.

الحشد الشعبي العراقي يعلن مقتل عدد من مقاتليه في الضربات الأميركية على  الحدود العراقية السورية – القدس