בגלל עוני ורעב, אב סורי נוטש את 2 בנותיו בבית חולים עם מסר נוגע ללב

אתרי האופוזיציה והנאמנים לה הפיצו פרסום של רופא המתגורר בבירה דמשק, ובו אמר כי אב נטש את 2 בנותיו הילדות ובידן מסר מהדהד.

הרופא, סעיד ג'אוויש, העובד בבית החולים הממשלתי אל-מוואסאט בשכונת אלמאזה, ממערב לדמשק, אמר כי פגש שתי ילדות באחד מחדרי ההמתנה ללא מלווה, שנשאו מכתב מנייר.

בהודעתו בעמוד הפייסבוק שלו הסביר ג'אוויש כי הוא לא הבין דבר מההודעה פרט למשפט בגב הדף באומרו: "לא הבנתי שום דבר מזה (ההודעה) למעט הקטע הזה שנכתב על גבי עיתון ששתי הילדות צריכות אוכל ומים והן לא אכלו כלום כבר הרבה זמן ומבקש (ממי שפוגש את הילדות)  שיסלחו לו. "

הרופא סיכם באומרו: "המציאות (בשטח) הייתה קורעת לב ולעולם לא ניתן לתאר אותה." 

הפוסט שהרופא הסורי פרסם בפייסבוק
הפוסט שהרופא הסורי פרסם בפייסבוק

המצפה הסורי לזכויות אדם הבהיר מצדו כי ההכנסה הממוצעת לנפש בסוריה פחתה משמעותית עם העלייה בהוצאות המשפחה, מה שגרם להידרדרות בתנאי המחיה בכל מחוזות המדינה וברשויות הפיקוח השונות. .

דו"ח המצפה הצביע על כך שמשפחה אחת, המורכבת מחמש נפשות, במחוזות דארעא וא-סוידאא' שבדרום סוריה, זקוקה לכ -150 אלף לירות סוריות על בסיס חודשי כדי לשלם את צרכיה עבור ירקות ולחם בלבד, בידיעה שהדולר שווה ערך לכ -3,500 לירות סוריות.

הוא ציין כי משפחה זו תצטרך כ -350,000 לירות סוריות (כ -280 דולר) לרכישת אספקת מזון כגון סוכר, תה, שמן צמחי, אורז, בורגול ואחרים, והציוד הדרוש כגון טיפול, תחבורה ובגדים, ולשלם חשבונות חשמל ושתיית מים, עם סכום כולל של כ -500,000 פאונד לחודש (1,060 דולר).) בעוד ששכרם הממוצע של העובדים בשתי המחוזות הוא 100,000 לירות סוריות (212 $) בלבד.

الطفلتان لم تتناولا الطعام منذ فترة من الزمن