סחבת וחוסר מחויבות: גרמניה מונעת מאלפי פליטים סורים איחוד משפחות

פליטים בגרמניה, שרובם סורים, חיים במצב של תסכול עקב ההמתנה הארוכה לתהליך איחוד משפחותיהם, מכיוון שהממשלה לא מילאה את התחייבויותיה בנושא זה, למרות שהיא יודעת כי איחוד משפחות הוא זכות של פליטים.

אתר DW הגרמני דיווח כי כמעט 11,000 קרובי משפחה של מהגרים בגרמניה, ובמיוחד של הסורים, ממתינים ארוכות עד שהנציגויות הגרמניות בחו"ל יתנו להם אשרות להצטרפות למשפחותיהם.

ערוץ התקשורת Funke דיווח, בהתבסס על נתוני ממשלת גרמניה שצוטטו בתדרוך של מפלגת השמאל מהאופוזיציה, כי עד סוף מרץ האחרון נרשמו 10,974 בקשות שהתקבלו בנציגות הקונסולרית הגרמנית בלבנון, צפון עירק וטורקיה, לקבלת אשרה  לאיחוד משפחות על ידי קרובי משפחה שיש להם קרובים בגרמניה במעמד של  "תחת הגנה זמנית" כפי שנקבע בחוק המקלט וההגירה הגרמני.

הגנה זמנית או מוגבלת ניתנת לאלו אשר היו בסכנת פגיעה קשה במדינותיהם, למשל מעינויים או מלחמה, ופליטים סורים רבים מקבלים הגנה מסוג זה.

מספר האשרות המונפקות מדי חודש כדי להצטרף לבעלי ה"הגנה זמנית" עדיין נמוך בהרבה מהמגבלה החודשית החוקית של 1,000 ויזות, על פי הדיווח של קבוצת Funke.

הנציגויות הגרמניות בחו"ל הוציאו 264 אשרות לאיחוד משפחות בינואר 2021, 473 אשרות בפברואר, 442 אשרות בחודש מרץ ו -363 אשרות באפריל.

מספר הפליטים הסורים עם מגורים אלטרנטיביים בגרמניה נאמד בכ- 200,000, וההגנה המשנית היא סוג של הגנה המוענקת למבקשי מקלט באיחוד האירופי, והיא מוענקת למבקש מקלט שאינו יכול לקבל את "זכות המקלט", ומאידך אינו יכול לחזור לארץ מוצאו מכיוון שהוא עלול להיות "בסכנה אמיתית (לחייו)".

על פי אמנת אירופה לזכויות אדם, יש להעניק הגנה משנית לפליטים על פי אמנת ג'נבה, עם זאת, לאחר גל מבקשי המקלט גרמניה עשתה הבדל גדול בין הגנ משנית  לזכות המקלט על ידי השעיית הזכות לאיחוד משפחות למי שניתן הגנה זמנית.

حقوق اللاجئين في القانون الدولي - YouTube