השחיתות הנרחבת בצמרת הסורית ומה מאחורי השרפה במכלית האיראנית בטרטוס?

בתרחיש תוך כדי ביום הצגה חדשה, ניסה משטר אסד להציג את עצמו כבעלים של "מדינת החוק". סיורי המשטרה הצבאית עצרו את הקצין הבכיר ביותר שאחראי על נושא הדלקים הצבאיים בסוריה, המכונה "מלך הנפט" – ملك الكازيات, קציו בדרגת אלוף במשטר אסד – הית'ם חדור – هيثم خضور. לאחר שהופשט ממדרגותיו הוא הועבר לבית המשפט הצבאי לחקירה באשמות שונות, כולל מעילה, חבלה ושיתוף פעולה עם גורמי חוץ.

מעצרו של חדור מגיע זמן קצר לאחר השריפה שפרצה במיכלית נפט איראנית מול חוף טרטוס הסורי, על רקע ספקולציות באותה עת שהוצתה אש בכוונת מכוון במכלית, עוד לפני שמקורות אחרים טענו כי המכלית הופצצה על ידי מל"טים לא מזוהים.

מעצר ועלילות
כמה מקורות בתקשורת הסורית פרסמו אודות מעצרו של האלוף (חדור) ותפיסת רכושו ורכוש אשתו, אך הסיפור שסופר על ידי אותם מקורות הגיע בדיוק כפי שרצה אסד, שכן מקורות אלה (בכוונה או שלא בכוונה) הציגו את משטרו של אסד כמתנגד לשחיתות ולוחם במושחתים.

אתר החדשות הסורי " זמן אלוואסל" פרסם גרסא שונה של הסיפור מאחורי מעצרו של אחד הקצינים הבכירים בצבא סוריה , כדלקמן: "המשטר הוציא צו לעקל את נכסי האלוף הית'ם חדור, בנוסף למיטלטלין ,כספים, ונדל"ן של אשתו וילדיו, לאחר שנתפס בגניבה גדולה בהיקף של מיליוני דולרים. "

האתר הוסיף: "(חדור) לא היה לבד במקרה זה, שכן היו עוד אחרים שהשתתפו ברשת של בכירים מושחתים האחראים על נושא הדלק הצבאי שנעצרו גם הם, כמו גם מספר רב של סוחרים אזרחיים שפעלו למכור ולהפיץ כמויות גדולות של דלק בשוק השחור, תוך ניצול מחסור בחומרים אלה ומחיריהם הגבוהים, במיוחד בחורף, כדי לקצור רווחים עצומים שלא נספרו עד כה. "

מקורות אוריינט נט חושפים:
מקורות פרטיים אמרו לאוריינט נט, "הליך המעצר הגיע לאחר שהוצגו מספר האשמות נגד (חדור), כולל שיתוף פעולה עם גורמים זרים, גניבה ומעילה בכספי מדינה, בעוד האישומים הגדולים ביותר היו שיתוף פעולה עם גורמים לא ידועים והצתת שריפה במכלית האיראנית מול חופי טרטוס לפני חודש, לאחר שנגנבו מהמיכלית כמויות גדולות של דלק, במטרה לכסות על הגניבות האלה.

המקורות הוסיפו כי "הוא (חדור) לא היה לבדו בהקשר של האשמות אלה, ההאשמות כוונו גם נגד קצינים אחרים במחלקת הדלק הצבאי ואף בתוך משרד ההגנה של אסד, לפני שהתעמתו עם גורמים משפיעים הקשורים למשפחת אסד וקרובי משפחתו. "

שעיר לעזאזל
לדברי מקורות, חקירות השחיתות  שערך משטר אסד  גילו כי קרוביו של בשאר אל אסד, שם נמצאו  בקרב הנאשמים (פאדי ברקאת) , הזרוע הראשונה (סולימאן). בן הילאל אל – אסד), כמו גם אישים אחרים שעבדו יחד עם (מוחמד אל-אסד / שייח 'מההר), או אז החקירה נעצרה כשהגיעו לאנשים האלה, והפכו את חדור וכמה קצינים אחרים סביבו לשעירים לעזאזל.

משטר אסד מנסה, מעת לעת, להציג את עצמו כבעל כוח יעיל הפועל במדינת חוק, בתקופה בה המיליציות חולשות על כל היבטי החיים ומתעלמות משירותי הביטחון של סוריה.

בכמה מקרים אנשי הסיור הסורים הוכו כמו למשל ,על ידי מיליציית אל-קתרג'י לפני כשבוע באחד ממתקני הדלק בעיר חלב, או במקרה שאנשי המיליצייה פשטו על תחנת משטרה בעיר , והיכו וכלאו את השוטרים שהיו בתחנה לאחר שעצרו סוחרי סמים והתברר אחר כך כי הם קשורים למיליציית אלברי – آل بري הסורית.

האלוף חאדור: