"חיזבאללה הוא ארגון טרור מסוכן הפורש את רשתו על כל צרפת"

אחרי הדיווחים כי פעולותיה של מיליציית חיזבאללה הלבנונית מתרחבות בצרפת בכמה דרכים, הדגיש הסנטור הצרפתי- נטלי גולת ביום שבת כי קיימים פערים במנגנוני ההתמודדות עם הטרור באירופה.

בהצהרה לרשת אל-ערביה הוסיף כי חיזבאללה הוא ארגון טרור מסוכן, וציין כי גורמים רשמיים הזהירו שוב ושוב את הממשלה מפני סכנת הטרור מצד מיליציה זו.

הוא המשיך ואמר כי חיזבאללה הוא המרוויח היחיד מהתפרקות לבנון, והדגיש את הצורך בדיאלוג עם ארצות הברית מכיוון שהיא יודעת יותר על הסכנה של אותו ארגון.

فرنسا: حزب الله هو المستفيد الوحيد من تفكّك لبنان - ناشطون

פעילויות חיזבאללה מתרחבות

פעולות המיליציה אינן מוגבלות ככל הנראה לרעיונות שהיא מייצאת לשם, אלא התפשטו גם לאזורים אחרים ומסוכנים יותר.

המגזין הצרפתי "לה פוינט" פרסם תחקיר מקיף על פעילות חיזבאללה במדינה  תחת הכותרת: "חיזבאללה פורס את רשתו בצרפת".

על פי התחקיר, חיזבאללה לא רק מייצא רעיונות לצרפת, אלא גם מממן את עצמו, מאחסן חומרי נפץ ומלבין כסף.

הרשת נפרשת

באשר למידע זה, הפעילויות שלו נחשפו, על פי המגזין, כאשר ארה"ב ביקשה מצרפת להסגיר את מאזן אל-אטאט, לבנוני שמואשם בהיותו סוכן חיזבאללה, אם כי גורמים משפטיים מקומיים הצביעו על כך שעדיין לא הוכח דבר על הקשר שלו לטרור והלבנת הון, אך יחד עם זאת לא ניתן לשלול השערה זאת.

על פי "לה פוינט", קיימת רשת לבנונית-צרפתית המואשמת בהלבנת כספים עבור כנופיות סמים בקולומביה. 13 נאשמים, כולל אטאט, נידונו בשנת 2018 בפריז למאסר שנע בין שנתיים לתשע שנים, עם עונשים על תנאי.

חברי רשת זו אספו כסף מהברחות סמים באירופה וקנו תכשיטים, שעונים ומכוניות יוקרה, אותם מכרו מחדש בלבנון או ברחבי אפריקה, לפני שהחזירו את הכסף המכובס לקולומביה לאחר ניכוי העמלה שלהם.

נראה כי 20% מההכנסות מפעולות אלה הועברו לקופת חיזבאללה. עם זאת, ה- DEA ,הוציא לפועל מבצע תחת שם הקוד "ארזים" והצליח לפרק את הרשת.

באשר לתהליך העברת הכסף מאירופה לביירות, על פי התחקיר, הדבר נעשה על ידי אנשים הנושאים מזומנים בטיסות מסחריות.

ألمانيا تحظر جماعة حزب الله وتصنفها منظمة إرهابية وتنفذ مداهمات ضد مشتبه  بهم- (صور) | القدس العربي

מרכזים דתיים

בנוסף, החקירה הצרפתית התריעה על הקשר בין החיזבאללה לכמה מרכזי דת בצרפת.

החקירה ציינה כי חיזבאללה מימן עצמו, כמעט עשור, באמצעות פעילויות מסוימות, בנוסף למימון האיראני הגדול יותר, כמובן בהתחשב בכך שאירופה היא חלק מפעילויותיו.

הזרם הדתי שנמצא בזירה הצרפתית, כולל מסגדים ומרכזי תרבות הקשורים לחיזבאללה. בגרנד סנט, בצפון הארץ, ומרכז אל-זהרה שהיה גלוי תמיד בפעילותו.

לפיכך, חיזבאללה שינה את האמצעים, אך הרעיונות עדיין זהים, והם עדיין מנסים לחדור בדרכים שונות לזירה הצרפתית.

ضربة قاصمة لحزب الله اللبناني.. ألمانيا تحظر أعماله بشكل كامل في برلين  وتصنفه إرهابيا.. وزير الداخلية الألماني: ميليشيات الحزب مدعومة مع إيران  وتنفذ أعمالا إجرامية.. و1050 شخصا بألمانيا أعضاء في حزب الله..