כטב"מים של משמרות המהפכה האיראנים הגיעו לשדה התעופה T-4 בסוריה

כלי טייס בלתי מאויישים הגיעו עם משלוח נשק לשדה התעופה הצבאי T-4 במחוז חומס, הובאו על ידי איראן ,דרך עירק, באמצעות משאיות, שלוו בארבעה כלי רכב צבאיים השייכים למשמרות המהפכה האיראניים.

يديعوت" تكشف: هذا ما تم قصفة داخل مطار التيفور

גורם יודע דבר אמר לרשת "סוריה טי וי" כי בשדה התעופה הצבאי T-4, מזרחית לחומס, נמצאים כיום 8 כטב"מים מתוצרת איראנית, בניהול ופיקוח משמרות המהפכה האיראניים, לאחר שהכוחות הרוסים עזבו את שדה התעופה במהלך חודש מרץ.

הגורם הצהיר כי שתי משאיות צבאיות שהובילו 3 מל"טים מתוצרת איראנית , בנוסף למשלוח נשק, נכנסו מעיראק בשבת אחר הצהריים, 1 במאי, בליווי 4 כלי רכב צבאיים של משמרות המהפכה האיראנים , והגיעו לשדה התעופה הצבאי – T-4 אחר הצהריים של אותו יום והכניסו את מטענם לשדה התעופה שהיה במצב של כוננות עליונה. 

המקור הסביר כי בשדה התעופה  כעת 8 כטב"מי סיור איראנים המסוגלים לתקוף אתרים ניידים ומטרות מוגדרות, 3 מהם הופעלו במהלך חודש אפריל, ושימשו להפצצת אתרי דאעש בג'בל היאן – جبال هيان ממזרח לחומס .לא ידועות  תוצאות ההפצצה.

המקור ציין כי משמרות המהפכה האיראנים מבקשים לחזק את נוכחותם בשדה התעופה T-4, שהפך לבסיס האיראני הגדול ביותר בבאדיה – המדבר הסורי , מזרחית לחומס, בנוסף למחנה אל-טלילה – التليلة , מזרחית לפלמירה.

ראוי לציין כי המיליציות האיראניות, בראשות "משמרות המהפכה", נפרסו בתוך שדה התעופה ליד עמדת הרדאר ליד הכפר "חרבת אל-טייאס" ממזרח לחומס, וכן תגברו נוכחותם באזור פלמירה הסמוך, כדי לאבטח, על פי המקורות, את הגשר היבשתי המשתרע מבירת איראן, טהראן לבירת לבנון. ביירות , וכביש פלמירה-חומס הוא החלק החשוב ביותר בה.

تعزيزات عسكرية للحرس الثوري الإيراني تصل مطار التيفور في سوريا