הצבא האמריקאי פיזר באוקיינוס את שרידיהם של 7 פושעי מלחמה יפנים בכירים

מסמכי ארכיון חדשים מאשרים שהצבא האמריקאי פיזר באוקיינוס את שרידיהם של שבעה מפושעי המלחמה היפנים הבכירים ביותר, בהם הידקי טוג'ו ששימש ראש ממשלת יפן בזמן מלחמת העולם השנייה.

הירואקי טקאזווה, פרופסור מהקולג' האוניברסיטאי של ניהון לטכנולוגיה תעשייתית, איתר בארכיון הלאומי האמריקאי מסמך של קצין אמריקאי שמתאר כיצד הוא פיזר את שרידיהם של שבעת הבכירים אחרי שהוצאו להורג ב-23 בדצמבר 1948. מדובר במסמך הראשון שמאשר כי השרידים פוזרו בים ולא הוחזרו למשפחות.

על פי המסמך שכתב מייג'ור לותר פריירסון ב-4 בינואר 1949, הוא היה נוכח בזמן ההוצאה להורג של שבעת פושעי המלחמה בכלא סוגאמו שבטוקיו. מיד לאחר מכן, הועברו הגופות למחלקת רישום הקברים של הצבא האמריקאי ביוקוהמה ומשם נלקחו למשרפה, כשמונה שעות לאחר ההוצאה להורג.

השרידים הוכנסו לצנצנות נפרדות והועלו למטוס שכור שעליו היו פריירסון וטייס מהארמייה השמינית של צבא ארה"ב. "המשכנו לנקודה במרחק של כשלושים מייל מעל האוקיינוס השקט ממזרח ליוקוהמה, שם אני פיזרתי באופן אישי את השרידים מעל אזור נרחב", כתב הקצין האמריקאי.

"אם השרידים הוחזרו לטבע, זה טוב מאשר היו נוטשים אותם במקום כלשהו אחר", אמר נינו של טוג'ו, הידטושי טוג'ו, בתגובה לחשיפה. "מאכזב שאנחנו לא יכולים להצביע במדויק על המיקום באוקיינוס. קשה לאתר את המקום כי פיזרו את השרידים בים ולהבנתי, הצבא האמריקאי עשה מאמץ מקיף להבטיח שלא יסגדו להם".

כניעת האימפריה היפנית – ויקיפדיה

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי