ניסיון פיגוע בבית כנסת בגרמניה

האבטחה סביב המוסדות היהודיים בעיר אולם שבדרום גרמניה תוגברה היום אחרי שאלמוני השליך הבוקר נוזל דליק לעבר בית הכנסת המקומי וגרם נזק לחלק החיצוני של המבנה. לא היו נפגעים בתקרית.

כוחות הכיבוי הוזעקו הבוקר לבית הכנסת, שנפתח לפני תשע שנים, אחרי שעד ראייה ראה אלמוני שופך נוזל דליק על חזית המבנה. הם השתלטו במהירות על האש, אולם חזית בית הכנסת נותרה מפויחת ונזק נגרם לחלונית זכוכית. החשוד עדיין לא נלכד.

חוקרי סייבר ומומחים לזיהוי פלילי של המשרד לחקירות פליליות של מדינת באדן-וירטמברג נשלחו לאולם. בנוסף, מתנהלות התייעצויות עם נציגי הקהילה היהודית המקומית והוחלט על תגבור אמצעי האבטחה באולם ועל בחינת הסיכונים למתקנים יהודיים נוספים ברחבי המדינה.

Ulm Synagogue by Kister Scheithauer Gross

ראש ממשלת מדינת באדן-וירטמברג, ווינפירד קרטצ'מן, גינה את האירוע וכינה אותו "התקפה מרושעת". "זה מראה את הפנים הערמומיות של האנטישמיות, שכולנו מתנגדים לה באופן ברור וחד משמעי", אמר. שר הפנים המקומי, תומס שטרובל, הזהיר כי כל מי שמצית בית כנסת "יעמוד מול מלוא עוצמתו של החוק".

ראש העיר, גונטר צ'יש, קשר בין ההתקפה לבין העימות האחרון ברצועת עזה. "למרבה הצער, ניסיון ההצתה בבית הכנסת מראה שהמבצעים רוצים להביא את הסכסוך של המזרח התיכון לאולם", אמר צ'יש, שקרא להתעמת בנחישות עם נגע האנטישמיות.

הערב התקיים ליד בית הכנסת טקס הזדהות בנוכחות תושבים מקומיים, נציגים של הכנסיות ושל המפלגות הפוליטיות ובנוכחותו של הנציב למאבק באנטישמיות של באדן-וירטמברג, מייקל בלום.

German police launch hunt for synagogue arsonist | News | DW | 05.06.2021

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי