אתיופיה תחת מתקפת סייבר נרחבת

אתיופיה הודיעה כי הגיבה לניסיונות של מתקפת סייבר הקשורה לתהליך המילוי השני של סכר הרנסאנס, הערב, יום רביעי, בו הותקפו 37,000 מחשבים, שעות לאחר שדובר משרד החוץ, דינת מופתי, הודיע ​​על כוונת ארצו להקים בסיס צבאי בים סוף.

הקמת בסיס צבאי בים סוף

במהלך מסיבת עיתונאים בבירה אדיס אבבה, דינת אמר כי ממשלת אתיופיה מתכננת להקים בסיס צבאי על חוף ים סוף כדי לשלוט על האזור, והוסיף כי "מדינות שונות מגלות עניין ,יותר מאי פעם , בשליטה באזור הים האדום על ידי הקמת בסיסים צבאיים. "

הוא הסביר כי מדינתו מקדישה תשומת לב רבה לנושא זה, וציין כי המצב משתנה באזור, ותיאר זאת כ"מדאיג ".

אתיופיה תחת מתקפת סייבר מסיבית

לאחר מכן, אדיס אבבה הודיעה כי הגיבה לניסיונות מתקפת סייבר הקשורים לתהליך המילוי השני של סכר הרנסנס, בה הותקפו כ-37,000 מחשבים.

הסוכנות האתיופית לאבטחת מידע (הממשלה) הודיעה כי גילתה ניסיון לתקיפת סייבר על כ- 37,000 מחשבים, הקשורים לתהליך מילוי השלב השני של סכר הרנסנס.

הסוכנות כאמורה, אמרה בהצהרה קצרה, כי קבוצת פריצה המכנה עצמה "קבוצת רוכבי הסייבר" ניסתה לבצע מתקפת סייבר על האתרים השונים בהם כ 37,000 מחשבים באתיופיה, על ידי השקת וירוס מחשב חדש המכונה "מלחמת הפירמידה השחורה|.

ראוי לציין כי יחסי אתיופיה עם סודן ואריתריאה מתוחים עקב חילוקי דעות צבאיים, לאור המשבר המתמשך בין אדיס אבבה, קהיר וחרטום בגלל סכר הרנסנס האתיופי, אשר הצד המצרי והסודני רואים כמונע מהם. את חלקם במי נהר הנילוס.

אתיופיה מותקפת מ"מלחמת הפירמידה השחורה "לאחר שהצהירה על כוונתה להקים בסיס צבאי ימי