סין: סיפור מסעם של 15 פילים אסייתיים שנמלטו משמורת טבע

עדר של 15 פילים אסייתיים, שנמלטו משמורת הטבע שלהם בשנה שעברה, הגיע היום לפאתי העיר קונמינג שבדרום מערב סין אחרי מסע של 500 ק"מ שבמהלכו הפילים הותירו הרס בכפרים ובשדות יבולים.

תושבים בכפר חטאויו'אן שברובע ג'ינינג, בחלק הדרום מערבי של קונמינג, דיווחו כי העדר – שמונה שש נקבות בוגרות, שלושה זכרים בוגרים, שלושה פילים צעירים ועוד שלושה גורים – נכנס מעט בשעות אחר הצהריים וכי רחפנים עוקבים אחרי תנועתם. עדיין לא ברור אם הם ימשיכו בדרכם לעבר האזורים הצפופים של העיר שבה מתגוררים שבעה מיליון בני אדם.

אחד התושבים בכפר סיפר כי הרשויות המקומיות קראו למקומיים להימנע מלהסתובב ברחובות ולהעביר את כל המזון שלהם לקומה השנייה בבתים כדי להקשות על הפילים. התושב סיפר כי הוא שמח על הגעת הפילים, אבל גם חושש מהעדר. "שמעתי שהבחורים הגדולים האלה הורסים ואוכלים תירס ואנחנו מפחדים להיכנס לצרות", אמר.

המסע הגדול החל לפני יותר משנה. 16 פילים יצאו משמורת הטבע שישואנגבנה שבדרום מערב סין, סמוך לגבול עם לאוס, באמצע מרץ 2020 והחלו להתקדם צפונה. בדצמבר, אחד הפילים הבוגרים עזב את העדר ושני גורים נולדו והעדר עצר באזור העיר פו'אר שבמחוז מוג'יאנג.

באמצע אפריל, התחדש המסע של 17 הפילים, אולם כעבור ימים אחדים שבו שניים מהם למחוז מוג'יאנג אחרי שהשתכרו משתיית יין בבית באחד הכפרים. שאר 15 הפילים המשיכו במסע הארוך כשהם חולפים בתוך כפרים ועיירות, הורסים שדות חקלאיים ומטילים אימה על התושבים שהסתגרו בבתים. ההערכות הן כי הנזק עומד על קרוב לשבעה מיליון יואן.

הרשויות גייסו מאות אנשים שיחסמו כבישים ויפתו את הפילים עם מזון במטרה להרחיק אותם מאזורים מיושבים. אולם הגולשים עוקבים בעניין אחרי ההרפתקאות של העדר והפילים הפכו לסנסציה ברשתות החברתיות.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי